روش های کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا

Posted by پشتیبان سایت
Category:

کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا کمک زیادی به شرکت های تجاری و صاحبین کالا در بخش های مختلف می کند. زیرا فرآیند صادرات و واردات کالا، هزینه های زیادی در بر دارد که هزینه ترخیص کالا از گمرک بخش مهمی از آن محسوب می شود. یکی از دغدغه‌های شرکت‌ها و تاجرین کاهش هزینه ترخیص کالا می باشد تا از این طریق بتوانند برنامه ریزی های مالی تجارت خود را بهتر مدیریت کنند.

اما چه راهکارهایی برای کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا ارائه شده است؟ چگونه می توان با مدیریت درست و اصولی، بخشی از هزینه مبادلات کالا را کاهش داد؟ کاهش هزینه ترخیص کالا چه تاثیری در رونق تجارت دارد؟ برای پاسخ به این پرسش ها در این مطلب با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل دریایی و کانتینری همراه شوید.

 

هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع کالا، میزان وزن و حجم آن، کشور مبدأ و مقصد، نرخ ارز، قوانین و مقررات گمرکی و مالیاتی و هزینه های خدمات گمرکی.

به طور کلی، هزینه ترخیص کالا شامل مالیات و عوارض گمرکی، هزینه های خدمات گمرکی و هزینه های حمل و نقل است.

هزینه ترخیص کالا از گمرک

ضرورت کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا

فرایند گمرکی دارای پیچ و خم های زیادی است. بنابراین نمی توان بدون داشتن آگاهی و تخصص لازم وارد این عرصه شد. در اینصورت ممکن است دچار هزینه‌های اضافی و یا حتی زیان‌بار شوید. به عنوان مثال هرگونه تاخیر در فرآیند حمل و نقل می تواند هزینه های انبارداری را به واردکننده کالا تحمیل کند. از طرفی وقت خود را نیز برای ترخیص کالا هدر می‌دهید. برای پیشگیری از چنین شرایطی، کارگزاران متخصص بهترین یاری گر شما خواهند بود.

شرکت های حمل و نقل با مشاوره و ارائه راهنمایی در فرایند های گمرکی شما را در کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا همراهی می کنند. به هر حال انجام محاسبات هزینه ترخیص کالا از گمرک برای خیلی از شرکت ها مقوله ای بسیار سخت و پیچیده است.

در رابطه با این مطلب مطالعه نمایید: مراحل ترخیص کالا از گمرک

در این صورت مراجعه به افرادی متخصص که بتوانند با تسلط بر امور محاسباتی و آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی این هزینه را محاسبه و کاهش دهند بسیار هوشمندانه است. شما می بایست نسبت به برنامه ریزی اقتصادی و داشتن سرمایه کافی در مسیر تجارت عاقلانه پیش روید تا مشکلات مالی یا هزینه هایی که ناشی از ترخیص کالا از گمرک می باشد بر شما متحمل نشود.

محاسبه هزینه ترخیص کالای وارداتی

هزینه های گمرک و ترخیص کالا بر اساس نوع کالا، حجم کالا، چگونگی ترخیص و عوامل دیگر محاسبه می شود. یکی از موارد مهم در هزینه ترخیص کالا وزن و حجم آن می باشد. در واقع این دو عامل به عنوان مهمترین پارامتر های ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته می شود. از دیگر عواملی که بر هزینه های گمرکی تاثیر گذار است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات تخلیه
  • بارگیری
  • تعرفه آزمایشگاه
  • کارشناسی
  • انباردار
  • بازرسی کالا
  • بارنامه
  • قبض انبار و غیره

این هزینه ها توسط هیئت وزیران کشور تدوین می‌شود و سپس به گمرکات در نقاط مختلف کشور ابلاغ می گردد. مسئولین گمرک نیز موظفند تا هزینه ها را طبق دستورالعمل های ابلاغ شده دریافت نمایند. با این حال راهکارهایی برای کاهش هزینه ترخیص کالا ارائه شده است که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

کاهش هزینه ترخیص کالا

بیشتر بخوانید:  اصطلاحات و مفاهیم گمرکی

طبقه بندی کالا به صورت اصولی

یکی از موارد مهم برای کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا انتخاب کد تعرفه درست و دقیق برای کالا می باشد. تخصص، داشتن تجربه کافی و اشراف به مقررات دسته بندی کالاها، درک درست از مفهوم HC برای طبقه بندی های تعرفه‌ی کالا بسیار مهم است.

در صورت رعایت طبقه بندی درست تعرفه های کالا، وارد کننده حداقل حقوق گمرکی را پرداخت می‌کند و خیلی از هزینه ها مانند جریمه بر او تحمیل نمی شود.

تعیین نظام تعرفه ای

در برخی مواقع هزینه حقوق ورودی یک کالا با کالای دیگر متفاوت است. یا تعرفه یک کشور با کشور دیگر برای ورود یک کالای خاص متفاوت می باشد. بنابراین کسب آگاهی و اطلاعات لازم برای تعریف نظام تعرفه ای و در نتیجه کاهش هزینه ترخیص کالا ضروری می باشد.

تعیین ارزش کالا

یکی دیگر از موارد مهم برای کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا اعلام ارزش دقیق کالا به گمرک است. در این صورت حقوق واردات و مالیات به صورت دقیق و طبق تعرفه هر کشور مربوطه محاسبه می شود. اهمیت تعیین ارزش کالا برای حقوق گمرکی به دلیل متغیر بودن روش انجام محاسبات گمرکی حائز بسیار اهمیت است.

انتخاب کارگزار گمرکی متخصص

هزینه کارگزاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می شود. برای جلوگیری از بروز هرگونه خطا و اشتباه در کد تعرفه و … لازم است که از کارگزار قابل اطمینان و متخصص کمک گرفته شود. انتخاب کارگزا بی تجربه نه تنها تاثیری بر کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا ندارد بلکه ممکن است زیان و ضررهای زیادی را نیز متوجه تجارت شما کند.

کاهش هزینه ترخیص کالا از گمرک

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی کالا به سراسر نقاط تجاری جهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل دریایی با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

کاهش هزینه ها از طریق مدیریت زمان

کارگزاران می توانند با مدیریت درست زمان نقش مهمی در کاهش هزینه ترخیص کالا داشته باشند. ضمانت های معوق یکی از سیاست های کشور های مختلف، برای کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا با اختصاص زمان بیشتر برای پرداخت عوارض می باشد. در این صورت واردات محصول رونق بیشتری می‌گیرد.

استرداد و عوارض و مالیات

ممکن است هنگام ورود یک کالا برای شما عوارض و مالیاتی تعیین شود. در این صورت برای کالایی که به عنوان مثال به صورت موقتی وارد شده است می توان مبلغ پرداختی را به وارد کننده پس داد.

تسهیل در اسناد مربوط به حمل و نقل

یکی از روش های موثر برای کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا توجه به نقش مهم کارگزاران در این زمینه می باشد. در واقع کارگزاران با اشرافی که بر مسائل مربوط به حمل و نقل بین المللی دارند می توانند با تسهیل در اسناد مربوطه، هزینه ها را کاهش دهند.

به نقل از cargoflip  هزینه ترخیص کالا از گمرک را می‌توان اینگونه پرداخت کرد:

The customs clearance fee is paid directly to the customs broker or customs clearance agent to cover the cost of submitting documentation and processing duties payment. This can be charged as a flat for per service, as one price for a bundle of services, or as a percentage of the shipment value

هزینه ترخیص کالا از گمرک مستقیماً به کارگزار گمرکی یا کارگزار ترخیص کالا پرداخت می شود تا هزینه ارائه مدارک و پرداخت عوارض پردازش را پوشش دهد. این می تواند به عنوان یک دست برای هر سرویس، به عنوان یک قیمت برای یک بسته خدمات، یا به عنوان درصدی از ارزش حمل و نقل شارژ شود.

دریافت مشاوره برای کاهش هزینه ترخیص کالا

شرکت های باتجربه و معتبری که در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کنند بهترین مشاوران شما در عرصه واردات و صادرات و کاهش هزینه فرایندهای پیچیده گمرکی می باشند.

شرکتی که با داشتن تخصص و افراد کاربلد بتواند به شما این امکان را بدهد که فرایند واردات کالا؛ از ترخیص گرفته تا آزادسازی و تخلیه در شرایطی سلامت و ایمن و با کمترین هزینه انجام شود.

این نکته قابل ذکر است که ارزش گمرکی کالا به عنوان پایه محاسبه مالیات و عوارض گمرکی، تأثیر مستقیم بر هزینه ترخیص کالا دارد. با افزایش ارزش گمرکی کالا، مبلغ مالیات و عوارض گمرکی نیز افزایش می‌یابد و همینطور هزینه ترخیص کالا بیشتر خواهد شد. به همین دلیل، ارزش گمرکی کالا باید به دقت و با رعایت قوانین و مقررات گمرکی تعیین شود.

 

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل کانتینری از جمله کراس استاف، ترانشیپ کالا، حمل ترکیبی و حمل کانتینری است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل دریایی با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

پایان
شما در این مطلب با موضوع کاهش هزینه نهایی ترخیص کالا همراه ما بودید. همان طور که عنوان شد هزینه ترخیص کالا شامل تمام مواردی می شود که در فرایند گمرکی پرداخت می گردد. مانند هزینه های باربری کالا، تعرفه های آزمایشگاهی، هزینه انبارداری و غیره. از جمله راهکارهای موجود برای کاهش هزینه ترخیص کالا می توان به طبقه بندی کالا به صورت اصولی، تعیین نظام تعرفه ای، انتخاب کارگزار گمرکی متخصص و… اشاره کرد. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645