لندیگراف چیست؟

Posted by پشتیبان سایت
Category:

لندیگراف چیست ؟ لندینگ کرافت (landing craft) نوعی وسیله حمل دریایی است که به نام های لندیگراف یا لندی کراف نیز خوانده می‌شود. در بخش نظامی به این وسیله ناوچه آبی خاکی می‌گویند. لندیگراف در گذشته برای جابجایی و انتقال نیروهای نظامی در ساحل کاربرد زیادی داشته است. اما امروزه استفاده از این وسیله فراتر از کاربردهای نظامی است و در بخش زیادی از صنعت حمل و نقل دریایی از جمله حمل کانتینری به کار می رود. با ما در این مقاله همراه شوید تا پاسخ جامعی به پرسش لندیگراف چیست ؟ ارائه دهیم. علاوه بر آن قیمت لندی گراف و شرایط خرید یا اجاره لندیگراف را نیز بررسی خواهیم کرد.

در ادامه این مطلب با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل دریایی ، حمل کانتینری و  حمل فله همراه باشید.

تاریخچه لندیگراف

لندیگراف برای اولین بار در جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت. در درگیری و منازعات شدیدی که میان چاناق قلعه (گالیپولی) و امپراطوری عثمانی و نیروهای اتلافی صورت گرفته بود از لندی گراف برای جابجایی نیروها و پیاده کردن آن ها در ساحل استفاده می شد. کاربرد لندیگراف در جنگ جهانی دوم بیشتر شد. به طوری که نفرات و ادوات و تجهیزات نظامی بیشتری توسط این وسیله حمل و نقل دریایی جابه جا می‌شد.

در حال حاضر لندیگراف هایی که برای کاربردهای نظامی ساخته می‌شود بسیار مجهز هستند و صرفاً در خدمات نظامی به کار برده می‌شود.

چه کالاهایی با لندیگراف حمل می شود؟

کاربرد لندیگراف امروزه بیشتر برای حمل دریایی به مقصد جزایر در کانال های آبی می‌باشد. انواع وسایل و تجهیزاتی که می‌توان با لندیگرافت جابجا کرد عبارتند از:

  • خودرو
  • ماشین آلات سنگین
  • کامیون
  • کانتینر
  • انواع مواد فله ای

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی به سراسر بنادر تجاری جهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مزایای حمل بار با لندیگراف

در حال حاضر بسیاری از دولت ها برای واردات و صادرات کالا در مسیرهای آبی از لندیگراف استفاده می کنند. انواع وسایل حمل و نقل دریایی در گسترش و توسعه تجارت و واردات و صادرات کالاهای مختلف به ایران نیز نقش بسیار مهمی دارند. بنابراین بخش زیادی از مبادلات کالا با ایران از طریق انواع شناورهای دریایی مانند لندیگراف انجام می شود.

با توجه به ویژگی ها و مشخصات لندیگراف مانند امکان جابجایی انواع بار در حجم های مختلف، فرم محکم و ساده بدنه، آبخور کم و غیره این وسیله مطمئن ترین گزینه برای حمل و نقل کالاها در آب های کم عمق و بنا در این است که از امکانات کمی برخوردار هستند.

حمل و نقل کالا با لندیگراف علاوه بر آنکه سرعت جابجایی بار را افزایش می دهد مراحل تخلیه و بارگیری بسیار راحتی نیز دارد.

علاوه بر آن استفاده از لندیگراف در مسیرهای آبی مزایای دیگری نیز به همراه دارد از جمله اینکه:

  •  تحمل وزن خوبی دارند و می‌توان تجهیزات سنگین و بار هایی که دارای وزن بالایی هستند را به وسیله این شناور جابجا کرد.
  • برخی مسیرها میان جزایر کوتاه هستند از طرفی در مسیرهایی مثل کانال ها یا رودخانه های باریک که امکان عبور کشتی های بزرگ برای حمل بار در آن وجود ندارد لندینگ کراف بهترین گزینه است.
  • یکی دیگر از گزینه هایی که کاربرد لندیگراف را در حمل و نقل دریایی بسیار رایج کرده است هزینه پایین جابجایی کالا نسبت به کشتی می باشد. 
  • همچنین با استفاده از این نوع شناور بسیاری از پیچ و خم های اداری در حوزه باربری از دوش صاحبین بار برداشته خواهد شد.

لندیکرافت چیست

معایب لندیگ کرافت چیست؟

علاوه بر مزایایی که عنوان شد استفاده از لندیگرافمعایبی نیز دارد. به عنوان مثال لندیگرافهیچ محفظه یا اتاق مخصوصی برای نگهداری و جایگذاری بار و کالاهای مختلف ندارد.

بنابراین احتمال بروز خطر یا ایجاد مشکلات مختلف برای کالاهایی که با این وسیله جابجا می شوند دور از انتظار نیست. با این حال برای ایجاد یک راهکار حفاظتی و دور ماندن کالاها از خطرات باد و باران و تغییر شرایط جوی برخی کالاها با استفاده از سایبان های پلاستیکی پوشش داده می شوند.

تفاوت لندی گراف با بارج

از جمله تفاوت های لندیگرافت و بارج می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • لندینگرافت یک نوع قایق کوچک است که برای حمل و نقل بارها و مسافران در آبهای کم عمق استفاده می شود. این قایق ها از چوب، فلز و پلاستیک ساخته می شوند و به دلیل سبک بودن و قابل حمل بودن، در مناطق ساحلی و رودخانه ها بسیار محبوب هستند.
  • برای حمل و نقل لندینگرافت ها، از حمل و نقل دریایی استفاده می شود. در این روش، لندینگرافت ها به صورت تک تک یا به صورت دسته جمعی با استفاده از کشتی های باربری به مقصد حمل می شوند. این روش حمل و نقل، به دلیل سرعت بالا، قابل اطمینان بودن و قابل تحمل بودن هزینه ها، در صنعت حمل و نقل جایگاه خوبی دارد.
  • بارج نیز یک نوع کشتی است که برای حمل و نقل بار در آب‌های عمیق استفاده می شود. این کشتی ها از فلز ساخته شده و قابلیت حمل بارهای سنگین را دارند. برای حمل و نقل بارج ها، از کشتی های باربری و کشتی های حامل نفت استفاده می شود.
  • لندیگراف و بارج از جمله شناورهای دریایی هستند که هر چند از نظر ظاهر شبیه یکدیگرند اما تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند. بارج با کمک نیروی یدک کش حرکت می کند.
  • لندیگراف ها برای حرکت نیاز به نیروی محرکه خارجی ندارند و نیروی خود را از قدرت موتور داخلی تامین می کنند. این شناور نسبت به بارج ها سرعت بیشتر و ابعاد کوچکتری دارند. به همین دلیل استفاده از لندیگراف به دلیل سرعت بالا برای مسافت های خیلی طولانی مناسب تر است.

در کل، لندینگرافت و بارج دو روش مختلف برای حمل و نقل در آب‌ها هستند که به دلیل خصوصیات مختص به خود، در صنعت حمل و نقل جایگاه خوبی دارند.

برنامه حرکت لندیگراف ها

برنامه حرکت لندیگراف ها از قبل توسط شرکت های حمل و نقل دریایی یا اسکله اعلام می‌شود و زمان مشخصی دارد. اما اگر شرایط آب و هوایی نامساعد باشد یا در زمان وقوع طوفان، برنامه حرکت لندیگراف ها با تاخیر مواجه می شود.

در واقع این وسیله شناور دریایی تنها در شرایط آب و هوای خوب و مساعد اجازه حرکت در آب ها را دارد. بنابراین همیشه قبل از حرکت لندیگراف می بایست از وضعیت جوی منطقه مطلع شد.

لندیگراف چیست

خرید یا اجاره لندیگراف

قیمت خرید لندیگراف بسیار بالاست و هزینه زیادی در پی دارد. دلیل این امر تکنولوژی ساخت و تجهیزاتی است که در ساخت لندیگراف استفاده می شود. به همین دلیل خیلی از کشورها و شرکت ها ترجیح می دهند این وسیله شناور دریایی را اجاره کنند تا هزینه های کمتری به آن ها تحمیل شود.

همان طور که عنوان شد لندیگراف ها ظرفیت های مختلفی دارند. بنابراین برای اجاره لندیگراف ابتدا باید حجم بار یا محموله های مورد نظر را در نظر گرفت. سپس برای اجاره آن اقدام کرد.

از دیگر ویژگی‌های لندیگراف می‌توان به ابعاد و طول و عرض آن اشاره کرد. اندازه های مختلف لندیگراف برای بار های مختلف متفاوت می باشد. بنابراین هر لندیگراف برای ارسال بار شما مناسب نیست.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام اجاره لندیگراف توجه به سلامت فنی و ایمنی این شناور دریایی می باشد. هر گونه مشکل یا نقص فنی در شناور ممکن است خسارات زیادی به همراه داشته باشد و علاوه بر زیان‌های مالی، جان خدمه و دریانوردان را نیز تهدید کند. بنابراین برای خرید یا اجاره لندیگراف حتماً باید از طریق شرکت های معتبر یا اشخاص حقیقی موثق اقدام نمایید.

لندیگراف قطر

قطر کشوری ثروتمند و در حال توسعه است که در خاورمیانه و در قسمت جنوب غربی آسیا واقع شده است. کاربرد لندیگراف برای کشورهای صادرکننده کالاهای مختلف به کشور قطر از جمله ایران اهمیت بسیار زیادی دارد.

این شناور به دلیل قیمت به صرفه، هزینه پایین، ترانزیت کالا، استفاده بهینه از منابع دریایی و… جزء مهمترین وسایل حمل و نقل در ارسال بار به قطر از طریق مسیرهای دریایی به شمار می رود. هر چند از مسیرهای دیگر نیز می توان در زمینه ارسال بار به قطر اقدام کرد اما حمل دریایی به دلیل کوتاه بودن مسافت و هزینه کمتر رواج بیشتری دارد.

اجاره لندیگرافت

به طور کلی توسعه و پیشرفت کشور قطر، صنعت حمل و نقل دریایی به این کشور را رونق بخشیده است. ایران نیز دارای مرز آبی مناسب با این کشور می باشد. به همین دلیل یکی که از مطمئن ترین روش های صادرات و حمل بار به این کشور، لندیگراف قطر از طریق مسیرهای آبی می باشد.  در ادامه مطالعه کنید: حمل دریایی به قطر

این کشور برای واردات برخی کالاها مانند مواد غذایی، تنها به کشورهایی مجوز می دهد که دارای کانتینرهای یخچالدار هستند. بنابراین برای ارسال کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی به کشورهایی مانند قطر، بهترین گزینه لندیگراف برای حمل کانتینرهای حامل بار می باشد.

نحوه ساخت لندیگراف

اهمیت استفاده از شناور دریایی در صنعت حمل و نقل، طراحی و ساخت لندیگراف را به موضوعی مهم برای دولت و کشور ایران تبدیل کرده است. به همین دلیل شرکت های زیادی در زمینه ساخت لندیگراف فعالیت می کنند.

قیمت لندیگراف بر اساس پارامترهایی مانند ظرفیت، ابعاد، طول و عرض، ارتفاع و میزان آب خور متفاوت می باشد. با این حال مهمترین عامل در قیمت گذاری لندیگراف ظرفیت حمل کانتینر است.

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده خدمات حمل ونقل دریایی بین المللی در قالب حمل دریایی بار فله، حمل بار با کانتینر ، ترانشیپمنت کالا می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه و نرخ حمل بار دریایی با شماره‌ 09379114645 تماس حاصل فرمایید.

پایان

شما در این مطلب با موضوع « لندیگراف چیست ؟» همراه ما بودید. همان طور که خواندید کشور ایران به لحاظ دسترسی به آب های بین المللی شرایط خوبی دارد و از شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد. به همین دلیل لندی گراف به عنوان یکی از مهم‌ترین شناورهای دریایی برای حمل کالاهای صادراتی و وارداتی و همچنین جابجایی نیروهای نظامی در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645