حمل دریایی از چین

Posted by پشتیبان سایت

حمل دریایی از چین به ایران چگونه انجام می شود؟ هزینه حمل دریایی از چین به ایران چقدر است؟ جالب است بدانید با وجود روش های مختلف حمل و نقل، حمل دریایی به چین بهترین و مرسوم ترین روش واردات به ایران از مبدا این کشور شناخته شده است. بنابراین حمل و نقل دریایی از چین به ایران حجم وسیعی از صادرات کشور چین را به خود اختصاص داده است.  شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند نیز ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی از چین می‌باشد.

حمل دریایی از چین

در این مقاله همراه ما باشید تا با روش باربری دریایی از چین به ایران بهتر آشنا شویم. می خواهیم بدانیم نحوه ارسال بار از چین به ایران چه مراحلی دارد؟ چه مدتی طول می کشد تا فرآیند حمل دریایی از چین به بنادر ایران پایان یابد؟ حمل بار از چین به ایران به صورت دریایی مقرون به صرفه تر است یا هوایی؟ و در کل هزینه حمل دریایی از چین چگونه محاسبه می شود؟

حمل بار از چین

حمل بار از چین به ایران می‌تواند به صورت دریایی یا هوایی انجام شود. برای حمل دریایی، شما می‌توانید از خدمات حمل و نقل کانتینرهای دریایی استفاده کنید. برخی از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی به شما کمک می‌کنند تا بار خود را از چین به سراسر جهان حمل کنید.

برای حمل هوایی، شما می‌توانید از خدمات پست هوایی یا خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنید. شرکت‌های پست هوایی معروف مانند DHL، FedEx و UPS خدمات حمل و نقل بین‌المللی را ارائه می‌دهند.

برخلاف حمل دریایی که زمان بر است، حمل هوایی سرعت بالاتر و زمان تحویل سرعت بالاتر را دارد. با این حال، هزینه حمل هوایی نسبت به حمل دریایی گران‌تر است.

برخلاف حمل دریایی که برای حمل بارهای سنگین و حجیم مناسب است، حمل هوایی برای بارهای سبک و قابل شکستن مناسب است.

قبل از حمل بار از چین، مطمئن شوید که دارای تمام مدارک لازم برای صادرات و واردات است. همچنین، با قوانین و مقررات مربوط به حمل بین‌المللی آشنا شوید تا هیچ مشکلی در راه اندازی فرآیند حمل نداشته باشید.

جایگاه حمل دریایی از چین در مبادلات تجاری ایران

چین یکی از کشورهایی است که در صدر لیست مبادلات تجاری ایران قرار دارد. در حال حاضر چین اصلی ترین خریدار نفت ایران به شمار می رود و بسیاری از کالاهای با کیفیت و مرغوب این کشور نیز به بازارهای ایران وارد می شود. به طور کلی چین به عنوان یکی از دولت های دوست و همکار، رابطه تجاری بسیار مهمی با ایران دارد.

این کشور بزرگ و پهناور در حال حاضر در کنار آمریکا به عنوان قوی ترین اقتصاد دنیا شناخته می شود. امروزه بخش زیادی از نیازهای کشور توسط محصولاتی که از چین به ایران صادر می شود تامین می گردد.

اگر به اجناس و کالاهای دور و بر خود نگاه کنید احتمالاً خیلی از آنها ساخت کشور چین است. بخش زیادی از این کالا ها از طریق ارسال بار دریایی از چین به ایران انجام می شود. جالب است بدانید هر ساله میلیون ها تن بار از طریق حمل دریایی از چین به ایران وارد می شود. اما دلیل محبوبیت این روش چیست و چرا تجار و بازرگانان ترجیح می دهند از حمل دریایی به چین نسبت به سایر روش های زمینی یا هوایی استفاده کنند؟

مزایای حمل دریایی از چین به ایران

یکی از مهمترین دلایل رایج بودن روش حمل و نقل دریایی از چین به ایران هزینه بسیار پایین آن است. آن هم در برابر حمل هوایی از چین به ایران که هزینه های سرسام آوری دارد.

هر چند ارسال بار هوایی در مدت زمان کمتری انجام می‌شود اما خیلی ها ترجیح می دهند به دلیل هزینه‌های کمتر و امنیت بیشتر از روش ارسال دریایی از چین به ایران استفاده کنند.

بنابراین می ‌وان گفت حمل بار دریایی از چین به ایران یک روش اقتصادی و مقرون به صرفه برای انتقال بار و صادرات کالاهای مختلف است. علاوه بر این، امکان ارسال بار بیشتر، با روش حمل و نقل دریایی میسر است.

برای حمل بار از چین به صورت هوایی محدودیت‌های زیادی وجود دارد و امکان ارسال بار های سنگین وجود ندارد. اما در حال حاضر کشتی های عظیم و غول پیکری هستند که قابلیت جابجایی و ارسال بار از چین به ایران را تا چند صد تن دارا می باشد. به همین دلایل بخش زیادی از صادرات کشور چین از طریق حمل و نقل دریایی به ایران انجام می شود.

حمل بار از چین

از طرفی با توجه به فاصله زیادی که بین ایران و چین از لحاظ موقعیت جغرافیایی وجود دارد انتقال بار به روش زمینی از چین به ایران روش کاملاً غیر معقولی است که چالش ها و سختی های خودش را دارد.

بنابراین درصد بسیار کمی از حجم واردات از چین به ایران توسط روش های زمینی انجام می شود. به طور کلی مقبول ترین و به صرفه ترین روش ها برای واردات از چین به ایران همانطور که اشاره شد حمل دریایی از چین و در کنار آن حمل هوایی در موارد محدودتر می‌باشد.

هزینه حمل دریایی کالا از چین

بدون شک تا اینجای مقاله می‌دانید که چه عواملی بر هزینه ارسال بار دریایی از چین به ایران، یا حمل دریایی به چین تاثیر گذار است؟ طبیعی است که نمی توان قیمت مشخصی را برای هزینه حمل کالا از چین اختصاص داد. زیرا عوامل متعددی در آن دخیل است. اندازه بار، چگونگی روشی که برای ارسال بار انتخاب می گردد، نوع بار، حجم آن و…. همگی بر هزینه حمل دریایی از چین به ایران تاثیرگذار است.

هر کدام از روش های کانتینر اشتراکی یا دربستی تعرفه های متفاوتی دارند. تمام این موارد در کنار یکدیگر هزینه حمل دریایی از چین به ایران را مشخص می‌کند. به عنوان مثال اگر از کانتینرهای ۲۰ فوتی است استفاده کنید هزینه‌های شما نسبت به روش ارسال بار چین به ایران از طریق کانتینر های ۴۰ فوتی کاهش پیدا می‌کند.

به طور کلی هزینه حمل دریایی کالا از چین به سراسر جهان بستگی به مسافت، وزن و حجم بار، نوع کانتینر و شرکت حمل و نقل دارد. علاوه بر هزینه حمل، هزینه های دیگری مانند هزینه بسته بندی، بیمه، گمرک و مالیات نیز وجود دارد. برای دقیق ترین تخمین هزینه، بهتر است با کارشناسان شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات لارم را درباره هزینه حمل دریایی کالا از چین کسب نمایید.

نحوه ارسال بار از چین به ایران چگونه است؟

همان طور که در مقدمه اشاره شد ارسال بار دریایی از چین به ایران با روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد.

البته روش های باربری دریایی از چین به ایران به هر شکلی انجام می شود حفظ امنیت بار و ضمانت سالم رسیدن محموله جزء ضروریات و تعهدات شرکت های حمل و نقل می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با نحوه ارسال بار از چین به ایران بیشتر آشنا شوید.

حمل بار دریایی فله از چین به ایران

یکی از روش های حمل و نقل دریایی از چین به ایران ارسال بار و محموله به صورت فله ای یا بدون بسته بندی می باشد. معمولاً دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ واردات بارهای سنگین را از این طریق انجام می دهند. در روش فله ای بار توسط کشتی های بارگیری حمل و در مقصد مورد نظر تخلیه می شود. کالاهایی مثل مواد معدنی و… همچنین محصولات خام فروشی ها به شکل فله‌ای جابجا می گردد.

از مزیت های روش باربری دریایی از چین به ایران به صورت فله ای هزینه پایین آن است. چرا که هزینه بسته بندی از قیمت کل حمل و نقل دریایی از چین به ایران کسر می‌شود.

باربری دریایی از چین به ایران با کانتینر

یکی دیگر از روش های مرسوم حمل دریایی از چین به ایران استفاده از کانتینر می باشد. البته بسته به اینکه حجم بار کانتینر را بطور کامل پر کند یا بار قابلیت ارسال در کنار سایر بار ها را به صورت اشتراکی داشته باشد از یکی از دو روش زیر استفاده می شود.

 فول کانتینر

اگر بار حجم زیادی داشته باشد و به صورت خاص بسته بندی شده باشد بهترین روش برای ارسال دریایی از چین به ایران استفاده از روش فول کانتینر می باشد. در معاملات جهانی به روش فول کانتینر به صورت اختصاری fcl می گویند.

در این روش صاحب بار یک کانتینر را به طور کامل اجاره می‌کند. بنابراین کانتینر به طور دربست در اختیار کامل صاحب بار قرار خواهد گرفت.
دقت داشته باشید که هزینه حمل دریایی از چین به ایران به روش فول کانتینر بیشتر از روش فله‌ای می باشد.

زیرا هم هزینه بسته بندی به آن اضافه می‌شود و هم هزینه اجاره و دربست کردن کانتینر! البته در حجم بالای مبادلات، سود تجاری حاصل از حمل و نقل دریایی از چین به ایران آنقدر زیاد است که صاحبین بار و تجار نگرانی چندانی از هزینه ارسال دریایی از چین به ایران نداشته باشند. آنچه بیشتر مهم است ضمانت سالم رسیدن بار به بنادر ایران می باشد که توسط شرکت های مختلف باربری تامین می گردد.

حمل دریایی بار از چین

 یکی از رایج‌ترین روش‌های حمل و نقل دریایی استفاده از انواع کانتینرها در ابعاد مختلف می‌باشد که تحت عنوان حمل کانتینری در صنعت کشتیرانی نام برده می‌شود .

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل کانتینری به چین می‌باشد برای دریافت استعلام قیمت با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 استفاده از کانتینر اشتراکی

ممکن است حجم محموله که قصد ارسال آن را دارید به اندازه ای نباشد که بخواهید یک کانتینر را به طور کامل اجاره کنید. بنابراین می توانید از روش حمل و نقل دریایی با استفاده از کانتینر اشتراکی استفاده کنید. در این روش بار شما در کنار محموله سایر افراد و شرکت‌های مختلف قرار می گیرد. یکی از مزایای حمل و نقل آبی از چین به ایران از طریق کانتینر اشتراکی هزینه پایین آن می باشد.

در واقع هزینه کل حمل و نقل بین صاحبین بار تقسیم می گردد. حداقل فضایی که شما می‌توانید در کانتینر اشغال کنید یک متر مکعب خواهد بود. همچنین حداکثر وزن بار شما برای امکان ارسال دریایی از طریق کانتینر اشتراکی، یک تن در نظر گرفته شده است.

هزینه حمل کانتینر دریایی از چین

هزینه حمل کانتینر دریایی از چین به سراسر جهان متغیر است و بستگی به عوامل زیر دارد:

  1. مسافت: هزینه حمل کانتینر دریایی بر اساس فاصله بین مبدأ و مقصد محاسبه می‌شود.
  2.  وزن و حجم بار: هزینه حمل کانتینر دریایی بر اساس وزن و حجم بار محاسبه می‌شود. در صورتی که بار شما حجم بالایی داشته باشد، بهتر است از کانتینرهای فضایی استفاده کنید.
  3.  نوع کانتینر: هزینه حمل کانتینر دریایی بر اساس نوع کانتینر محاسبه می‌شود. نوع کانتینرها شامل کانتینر ۲۰ فوت، کانتینر ۴۰ فوت، کانتینر فضایی، کانتینر ریفر و غیره هستند.
  4.  شرکت حمل و نقل: هزینه حمل کانتینر دریایی بستگی به شرکت حمل و نقل دارد. هر شرکت حمل و نقل قیمت خود را برای حمل کانتینر دریایی اعلام می‌کند.
  5. هزینه های دیگر: هزینه های دیگری مانند هزینه بسته بندی، بیمه، گمرک و مالیات نیز باید در نظر گرفته شود.

به طور کلی، هزینه حمل کانتینر دریایی از چین به سراسر جهان بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است. با این حال، برای دقیق ترین تخمین هزینه، بهتر است با کارشناسان کشتیرانی دریا زمین اروند تماس حاصل فرمایید.

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

پایان
ما در این مقاله روش های حمل بار از چین و حمل دریایی از چین به ایران را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین به نحوه محاسبه هزینه حمل دریایی از چین نیز اشاره‌ای داشتیم. چین و ایران دارای مرزهای آبی هستند و هر دو کشور به آب های آزاد دسترسی بسیار خوبی دارند. یکی از روش های حمل بار از چین به سایر نقاط بهره‌مندی از حمل دریایی است که نسبت به سایر شیوه‌های حمل و نقل مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. بنابراین برنامه‌های اقتصادی زیادی توسط کارشناسان حمل و نقل در دولت های دو کشور ریخته شده است تا روش های حمل دریایی از چین به ایران را در بنادر تسهیل ببخشند. علاوه بر آن، وجود تجهیزات مختلف در این بنادر بر کیفیت حمل و نقل دریایی افزوده است. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Comments

  • سلام، حمل بار خطرناک از بنادر چین انجام می‌شود یا خیر ؟

    • سلام و عرض ادب

      بله از برخی از بنادر چین قابل انجام هست البته در بازه های زمانی مختلف متفاوت است. در حال حاضر از برخی بنادر چین امکان حمل وجود دارد. ولی قبل از هر چیزی MSDS کالا باید به شرکت فرستاده و کلاس کالا مشخص شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645