حمل بار استرالیا

استرالیا نیز یکی دیگر از مقاصد تجاری جهان می‌باشد که همواره مورد توجه تاجران و شرکت ‌های بازرگانی قرار دارد. حمل دریایی به استرالیا شامل چه مراحلی می شود؟ فاصله دریایی ایران تا استرالیا چقدر است؟ اگر قصد ارسال بار دریایی به استرالیا را دارید و یا می خواهید بدانید هزینه ارسال بار به استرالیا چگونه برآورد می شود در ادامه با ما همراه باشید.

هدف ما این است که شما با آگاهی و تسلط بر نحوه ارسال بار دریایی به استرالیا، روش ایمنی را برای تجارت خود برگزینید. همان طور که می دانید حمل دریایی به استرالیا قوانین و فرایند های خاصی دارد. از طرفی تحت شرایط سخت گیرانه گمرک استرالیا محموله شما می بایست مراحل مختلفی را طی کند. در ادامه با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید برای ارسال بار با کشتی به استرالیا اقدام کنید؟!

ارسال بار با کشتی به استرالیا

اهمیت حمل دریایی به استرالیا

روش های مختلفی برای ارسال بار به استرالیا وجود دارد اما خیلی از بازرگانان و شرکت‌های تجاری ترجیح می دهند با توجه به مسافت ایران تا استرالیا برای سلامت و امنیت بار، از روش حمل دریایی به استرالیا استفاده کنند. در این روش علاوه بر تضمین امنیت کالا، هزینه های ارسال بار به استرالیا نیز به طور چشمگیری نسبت به روش هوایی کاهش پیدا می کند. در نتیجه می توان کالا ها را با سود بیشتری از طریق ارسال بار دریایی به استرالیا صادر کرد.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی استرالیا دارای شرایط خوبی است و به همین دلیل ارسال بار با کشتی به استرالیا هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر دارد. از طرفی وجود کشتی های بزرگ امکان ارسال بارهای سنگین به استرالیا را فراهم کرده است.

همچنین برخی کالاها پرخطر هستند که امکان ارسال هوایی آن ها وجود ندارد. برای برخی کالاها یا مواد غذایی فاسد شدنی نیز که نیاز به کانتینرهای یخچالی دارند تنها راه ایمن و سالم برای صادرات، ارسال بار با کشتی به استرالیا می باشد.

فاصله ایران تا استرالیا با کشتی

فاصله ایران تا استرالیا یا به بیانی دقیق‌تر مسافت دریایی بین ایران و استرالیا حدود 10,000 کیلومتر است. زمان حمل یک محموله تجاری با کشتی بستگی به سرعت کشتی، شرایط هوا و دریا، مسیر حرکت و نوع بار دارد.

اما به طور معمول، حدود 20 تا 30 روز زمان لازم است تا یک کشتی از ایران به استرالیا برسد. لازم ذکر است که نزدیک ترین بندر تجاری استرالیا به ایران، بندر ملبورن است.

ارسال بار دریایی به استرالیا چقدر طول می کشد؟

فاصله استرالیا تا ایران به نسبت زیاد است. بنابراین طبیعی است که ارسال بار با کشتی به استرالیا زمان بیشتری نسبت به روش های دیگر می گیرد. از زمان بارگیری محموله در کشتی تا زمان رسیدن آن به یکی از بنادر استرالیا میانگین حدود 30 روز به طول می انجامد.

البته این زمان به صورت تقریبی محاسبه شده است. فاکتور های دیگری نیز در مدت زمان ارسال بار دریایی به استرالیا تاثیر گذار است از جمله:

  •  نوع بار( ارسال وسایل خانه به استرالیا، ارسال کالای پرخطر و…)
  • بندری که بار در آن تخلیه می شود
  • زمان ارسال بار
  • روش حمل بار

فاصله ایران تا استرالیا با کشتی

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات دریایی از جمله حمل کانتینر می‌باشد برای استعلام هزینه حمل کانتینری به استرالیا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نحوه حمل بار دریایی به استرالیا

همان گونه که در مقدمه مطلب اشاره شد حمل بار به استرالیا با روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی است. علاوه بر آن قیمت هر روش نیز متفاوت خواهد بود. یکی رایج ترین روش های حمل دریایی به استرالیا استفاده از کانتینر می باشد که خود روش های مختلفی دارد از جمله:

حمل دریایی به استرالیا به شکل FCL

این روش که به آن فول کانتینر نیز می گویند به کالاهایی اختصاص دارد که حجم بالایی دارد. بنابراین شما باید یک یا چند کانتینر را به صورت دربست اجاره کنید و کالای خود را تحت شرایط خاص و به صورت اختصاصی به یکی از بنادر استرالیا ارسال نمایید.

ارسال بار دریایی به استرالیا به شکل LCL

در این روش صاحبین بار، دارای خرده بار هستند. به طوری که نیاز به اجاره یک کانتینر به صورت کامل ندارند. در نتیجه می توانند خرده بار های خود را در کنار سایر کالاها در یک کانتینر قرار دهند و به مقصد مورد نظر ارسال کنند. البته امنیت کالا در این روش نسبت به حمل دریایی به استرالیا به شکل FCL کمتر است اما مزایای خود را دارد. همچنین قیمت آن نیز کاملا مقرون به صرفه است.

البته در مورد کالاهای حساس و یا کالاهای پرخطر این موضوع کاملا متفاوت می باشد. زیرا بارهای پر خطر باید در پالت های جدا و به صورت کاملا استاندارد بسته بندی گردد.

از طرفی کالاهایی که امکان اشتعال و انفجار آنها وجود دارد در دسته کالاهایی قرار می گیرند که دارای کلاس خطر بالا می باشند. بنابراین هزینه ارسال دریایی به استرالیا برای این نوع کالاها تقریباً دو برابر بیشتر از کالاهای معمولی است.

ارسال بار دریایی فله به استرالیا

حمل بار دریایی به صورت فله مخصوص کالاهایی است که نیاز به بسته بندی برای بارگیری ندارد. به عنوان مثال می توان به حمل ماسه اشاره کرد.

ارسال بار به صورت فله ای بیشتر توسط دولت و ارگان های وابسته به آن انجام می شود. بسته به حجم بار از کانتینر ۲۰ فوتی، کانتینر ۴۰ فوتی و غیره با ظرفیت های مختلف استفاده می شود.

قیمت ارسال بار به استرالیا

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و کرایه کشتی، حمل کانتینری و حمل ترکیبی می‌باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره حمل محموله‌های تجاری خود از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه دریا زمین اروند تماسحاصل فرمایید.

مراحل ارسال بار با کشتی به استرالیا

اگر می خواهید بار یا محموله خود را به استرالیا ارسال کنید باید با مراحل مختلف این فرایند آشنا باشید. در این صورت بهتر می توانید تصمیم بگیرید و برآورد درستی از زمان ارسال بار تا زمان رسیدن آن به مقصد داشته باشید. مهمترین مراحل ارسال بار با کشتی به استرالیا شامل موارد زیر است:

  • ثبت درخواست از شرکت حمل دریایی به استرالیا
  • مشاوره با کارشناسان شرکت و عقد قرارداد
  • بسته بندی استاندارد محموله
  • دریافت بار در بندرعباس
  • بارگیری کالا و ترخیص بار در بندر استرالیا
  • انجام امور تشریفاتی در گمرک استرالیا
  • انبارداری
  • تحویل بار به در مقصد

بهترین شرکت حمل دریایی به استرالیا

یکی از مهمترین دغدغه های شرکت ها و تجار در مبادلات اقتصادی امنیت حمل بار با کشتی به استرالیا می باشد. همان طور که اشاره شد با توجه به فاصله دریایی ایران تا استرالیا، زمان ارسال بار در این مسیر بسیار طولانی است.

بنابراین طبیعی است که افراد در این باره نگران باشند. برای رفع نگرانی بهتر است قبل از هر چیز با شرکتی وارد مذاکره شوید که بار شما را بیمه کند. دارای تجربه کافی در مورد حمل و نقل دریایی به استرالیا باشد. وسواس شما را نسبت به خسارت های احتمالی درک کند و حساسیت لازم را هنگام بسته بندی بار به خرج دهد.

کالاهای ممنوعه و قوانین گمرک استرالیا

استرالیا کشوری است که به فاکتورهای ایمنی و محیط زیست اهمیت فراوانی می دهد. به طوری که خیلی از کالاها که دارای فاکتورهای سازگاری با محیط زیست نیستند اجازه ورود به این کشور را ندارند. همچنین برخی اقلام مانند میوه ها، سبزیجات، گیاهان تازه، داروهای گیاهی و غیره را نیز نمی توان به استرالیا ارسال کرد. یکی دیگر از قوانین مهم در گمرک استرالیا، چگونگی بارگیری بارها می باشد.

به طوری که کالاهای صادراتی به استرالیا حتماً باید دارای شرح تجارت یا شرح کالا به زبان انگلیسی و همچنین برچسب کشور مبدا باشد.
این قوانین تا جایی اهمیت دارد که برخی کالاهایی که دارای برچسب نیستند توسط نیروهای مرزی استرالیا توقیف می شود.

قیمت ارسال بار به استرالیا

بعد از این که شما را با روش حمل دریایی به استرالیا آشنا کردیم حالا وقت آن است که به چگونگی برآورد هزینه ارسال بار با کشتی به استرالیا نیز بپردازیم. اولین و تاثیرگذار ترین پارامتر در هزینه ارسال بار دریایی به استرالیا، حجم بار و محموله مورد نظر می باشد. به طور کلی هر چه حجم بار بیشتر باشد هزینه حمل و نقل آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

ارسال بار با کشتی به استرالیا

اما هزینه حمل دریایی به استرالیا دارای جزئیات مختلفی می‌باشد و پارامترهای گوناگونی بر هزینه تمام شده قیمت ارسال بار به استرالیا تاثیر گذار است. اگر شما هم تصور می‌کنید که برای هزینه ارسال بار به استرالیا فقط باید هزینه شرکت حمل و نقل را پرداخت کنید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

می خواهیم به شما بگوییم مهمترین عوامل تاثیر گذار در هزینه ارسال بار از ایران به استرالیا شامل چه مواردی می شود.

  •  هزینه شرکت حمل و نقل مربوطه
  • هزینه بسته بندی
  • بیمه
  • هزینه گمرک
  • مالیات
  • انبارداری

تمام این هزینه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی در لیستی مشخص اعلام می گردد. برای مشاهده تعرفه گمرکی خدمات بندری و دریایی بنادر می توانید به سایت های مربوطه مراجعه کنید. لازم به یادآوری است تعرفه های گمرکی هر ساله توسط هیئت وزیران مشخص می شود.

بنادر مهم استرالیا

  1. بندر سیدنی: این بندر در استان نیوساوت ولز قرار دارد و بزرگترین بندر استرالیا است. این بندر به عنوان یکی از پرمخاطب ترین بنادر جهان شناخته می‌شود و در آن بیش از ۲۵۰۰ کشتی دریایی در هفته به سواحل استرالیا وارد می‌شوند.
  2. بندر ملبورن: این بندر در ایالت ویکتوریا قرار دارد و دومین بزرگترین بندر استرالیا است. این بندر به عنوان یکی از پرمخاطب ترین بنادر جهان شناخته می‌شود و در آن بیش از ۲۳۰۰ کشتی دریایی در هفته به سواحل استرالیا وارد می‌شوند.
  3.  بندر بریزبین: این بندر در ایالت کوئینزلند قرار دارد و سومین بزرگترین بندر استرالیا است. این بندر به عنوان یکی از پرمخاطب ترین بنادر جهان شناخته می‌شود و در آن بیش از ۱۰۰۰ کشتی دریایی در هفته به سواحل استرالیا وارد می‌شوند.
  4.  بندر فرمانتل: این بندر در استان غرب استرالیا قرار دارد و یکی از پرمخاطب ترین بنادر استرالیا است. در این بندر بیش از ۷۰۰ کشتی دریایی در هفته به سواحل استرالیا وارد می‌شوند.
  5. بندر آدلاید: این بندر در استان جنوب استرالیا قرار دارد و یکی از پرمخاطب ترین بنادر استرالیا است. در این بندر بیش از ۵۰۰ کشتی دریایی در هفته به سواحل استرالیا وارد می‌شوند.

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

 

پایان

ما در این مقاله نحوه حمل دریایی به استرالیا را شرح دادیم. همچنین به پارامترهای موثر بر ارسال بار دریایی به استرالیا نیز پرداختیم. در پایان یادآوری می کنیم که هزینه ارسال بار با کشتی به استرالیا به عوامل گوناگونی بستگی دارد. روش حمل بار به صورت کانتینر دربست یا کانتینر اشتراکی، نوع بسته بندی، وزن بار، کلاس خطر کالا، فاصله مبدا و مقصد بار، هزینه های انبارداری، هزینه سمپاشی بار در گمرک استرالیا و…همگی بر قیمت حمل دریایی به استرالیا تاثیرگذار است. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و شما را برای انتخاب بهترین شرکت حمل و ارسال بار با کشتی به استرالیا راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645