حمل بار آفریقا

حمل دریایی به آفریقا و سطح مبادلات تجاری با بنادر آفریقایی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. شرکت حمل و نقل کشتیرانی های زیادی در کشور در حال ارائه بهترین خدمات سرویس ارسال بار دریایی به آفریقا می باشند. خدمات این شرکت ها بسیار متنوع است و بر اساس فاصله دریایی ایران تا آفریقا به روش های گوناگونی در حال حمل بار دریایی به آفریقا می باشند. حمل دریایی به آفریقا شامل انواع ارسال بار به صورت بسته بندی، بار فله و خرده بار به صورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

ما در این مقاله می خواهیم به نحوه ارسال بار دریایی به آفریقا بپردازیم. در ادامه با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند همراه باشید.

حمل دریایی به آفریقا در کدام بنادر رونق دارد؟

دومین قاره بزرگ در جهان قاره آفریقا میباشد. این قاره ۶۱ کشور مختلف را با وسعت و فرهنگ های مختلف در خود جای داده است. قاره آفریقا از شمال به دریای مدیترانه و سمت شمال شرق به کانال سوئز و دریای سرخ متصل می شود.

همچنین از سمت شرق به خلیج عدن و از جنوب شرق به اقیانوس هند راه دارد. از سمت غرب نیز به اقیانوس اطلس وصل می شود. اما حمل دریایی به آفریقا در کدام بنادر رونق دارد؟

ارسال بار دریایی به آفریقا

حمل دریایی به آفریقا در بندر آبیجان

یکی از مهمترین بنادر آفریقا، بندر آبیجان ساحل عاج می باشد که مورد توجه بسیاری از تجار و صادرکنندگان ایرانی است. شرکت های بزرگی که می خواهند از طریق حمل دریایی به آفریقا بارهای خود را ارسال کنند و با این کشور مبادلات تجاری گسترده ای داشته باشند بندر آبیجان را بخوبی می شناسند.

حجم زیادی از کانتینرهای 20 فوتی، ۴۰ فوتی و… به صورت سالانه از ایران به مقصد این بندر در حال مبادله کالاهای مختلف بازرگانان و شرکت های تجاری بزرگ می باشد. مجموع طول اسکله بندر آبیجان 1000 متر و دارای ۳۰ هکتار محوطه کانتینری است.

ترمینال مواد نفتی، ترمینال مواد معدنی و ترمینال غلات جزء ترمینال های بندر آبیجان ساحل عاج آفریقا به شمار می رود که امکان حمل دریایی به آفریقا را در این بندر بسیار متنوع کرده است.

حمل دریایی به آفریقا در بندر دارالسلام

یکی دیگر از بنادر مهم آفریقا دارالسلام تانزانیا می باشد. این بندر دارای حدود 4 میلیون تن ظرفیت بارگیری انواع کالای عمومی و 6 میلیون تن ظرفیت خالص برای بارگیری محموله های مایع و سایر کالاها است.

دارالسلام یکی از شهرهای بزرگ و جزء مهمترین بنادر تجاری تانزاینا به شمار می رود. بندر دارالسلام 2600 متر طول و 11 اسکله فعال می باشد. بزرگترین بخش تجارت دریایی کشور تازانیا از طریق بندر دارالسلام انجام می شود.

ارسال بار دریایی به دوربان

یکی از مقاصد شرکت های کشتیرانی در ایران، بندر دوربان آفریقای جنوبی است. سرویس حمل دریایی به دوربان آفریقای جنوبی توسط کانتینرها با ظرفیت های مختلف از جمله ۲۰ فوت، ۴۰فوت، ۴۰ فوت یخچالی و… انجام می شود.

دوربان در جایگاه سوم بزرگترین شهرهای آفریقای جنوبی قرار دارد. این بندر مهمترین شهر بندری و تجاری کل قاره آفریقا به شمار می رود. به همین دلیل اهمیت بسیار بالایی به لحاظ سطح مبادلات اقتصادی و همچنین ارسال بار دریایی به آفریقا دارد.

از طرفی آب و هوای شهر دوربان استوایی است و دارای سواحل گرم و زیبایی می باشد. به همین دلیل دوربان آفریقای جنوبی به لحاظ جاذبههای گردشگری نیز شناخته شده است. در واقع می توان گفت این بندر دارای بیشترین حجم ترافیک حمل دریایی به آفریقا در مقایسه با سایر بنادر جنوبی این قاره می باشد.

حمل و نقل دریایی به آفریقا

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل بار دریایی از جمله کراس استافینگ، ترانشیپمنت، حمل ترکیبی و حمل بار با کانتینر می‌باشد. برای استعلام قیمت حمل دریایی با شماره‌های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

حمل بار دریایی به آفریقا در مقصد داکار سنگال

بندر داکار در ساحل غربی آفریقا و محل تلاقی آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا قرار دارد. فعالیت های تجاری این بندر از سال ۱۸۶۵ آغاز شده است. میتوان گفت بندر داکار یکی از بزرگترین بندر های پر عمق منطقه ساحل غربی آفریقا به شمار می رود.

دولت سنگال برای مدیریت بهتر این بندر و ساماندهی حمل بار دریایی به آفریقا، یک نهاد مستقل به نام اداره بندر داکار را در این منطقه ایجاد کرده است.

بندر داکار دسترسی مطمئن و ایمنی را از طریق دریا به سرتاسر دنیا تضمین می کند. به عبارتی در این بندر نوعی پناهگاه برای کشتی های کوچک و بزرگ فراهم شده است. طول ساحل این بندر ۶۴۵ متر و دارای ۸ هکتار محوطه کانتینری است. مدت زمان لازم برای ارسال بار دریایی به آفریقا در بندر داکار 45 روز می باشد.

ارسال بار دریایی به آفریقا

ارسال بار دریایی به آفریقا در بندر لیبریا

لیبریا کشوری در غرب آفریقا است که در حاشیه شمالی خلیج گینه قرار دارد. پایتخت این کشور مونروویا می باشد. کشور لیبریا در سال ۱۸۴۷ به وسیله بردگانی که از آمریکا رها شده و به قاره آفریقا برگشته بودند بنیان گذاری شد. در واقع یکی از قدیمیترین جمهوری ها در قاره آفریقا کشور لیبریا می باشد.

در حال حاضر لیبریا به عنوان دروازه غربی آفریقا شناخته شده است. چرا که این کشور راه ورود به تمام کشورهای آفریقایی غربی را دارا می باشد. از طریق لیبریا و خلیج گینه می توان به راحتی به کشورهای نیجریه، کامرون، بنین توگو و کشور چاد دسترسی داشت.

در این کشور محصولاتی مانند قهوه، کاکائو و لاستیک و همچنین محصولات معیشتی مانند برنج به سایر کشورها صادر می شود. کشور لیبریا از لحاظ معادن نیزسرزمینی غنی به شمار میرود و دارای معادن مختلف سنگ آهن ،منگنز، الماس و زغال سنگ می باشد.

حمل دریایی به آفریقا در بندر کوتونو

بندر کوتونو در کشور بنین قرار دارد و دارای موقعیت مهم و استراتژیکی می باشد. این بندر به کشورهای نیجریه، نیجر، بورکینا و توگو که در خشکی محصور شده اند سرویس های متنوعی را ارائه می دهد. بندر کوتونو دارای ۴۰۰ هزار متر مربع وسعت و دارای ۵۷۰۰۰ متر مربع انبار می باشد.
تعداد اسکله‌های بندر کوتونو عبارتند از:

  • یک اسکله ۲۲۰ متری مخصوص کشتی های کانتینری
  • 4 اسکله ۱۵۵ متری
  • دو اسکله ۱۸۰ متری
  •  یک اسکله برای کشتیهای رو – رو

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه انواع خدمات حمل و نقل دریایی از جمله حمل کانتینری به بنادر آفریقا می‌باشد، برای دریاقت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مسیر شمال آفریقا به جنوب آفریقا

مسیر شمال آفریقا به جنوب آفریقا برای حمل و نقل دریایی، از سواحل شمال آفریقا، از جمله کشورهای مصر، لیبی، تونس، الجزایر و مراکش شروع می‌شود و به سمت جنوب آفریقا ادامه پیدا می‌کند. این مسیر در ادامه به سواحل کشورهای سودان، کنیا، تانزانیا، موزامبیک و جنوب آفریقا متصل می‌شود. این مسیر برای حمل و نقل کالاهای سنگین و بزرگ به کار گرفته می‌شود و در بخش‌های زیرین درختان پالم روغن نظیر دارد.

لجستیک مسیر شمال آفریقا به جنوب آفریقا اهمیت بسیار زیادی دارد. این مسیر عبور و مرور برای تجارت و تبادلات اقتصادی بین کشورهای شمال آفریقا و جنوب آفریقا استفاده می شود. در ادامه به برخی از اهمیت های لجستیک مسیر شمال آفریقا به جنوب آفریقا می پردازم:

  1.  تجارت بین الملل: این مسیر، گذرگاه اصلی برای صادرات و واردات بین کشورهای شمال آفریقا و جنوب آفریقا است. با استفاده از این مسیر، کالاها به روش های حمل و نقل در سطح قاره منتقل می شوند، که باعث تسهیل تجارت بین الملل و رشد اقتصاد منطقه می شود.
  2.  دسترس پذیری به بازار: لجستیک مسیر شمال آفریقا به جنوب آفریقا، دسترس پذیری به بازار های گسترده در سطح قاره را فراهم می کند. با استفاده از این مسیر، کشورهای شمال آفریقای قابل دست چندین بازار هدف در جنوب قاره هستند.

 

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

 

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و حمل کانتینری به سراسر مقاصد تجاری جهان است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

پایان
شما با ما در این مقاله با موضوع نحوه ارسال بار دریایی به آفریقا همراه بودید و با مهمترین بنادر این قاره بزرگ آشنا شدید. با توجه به فاصله دریایی ایران تا آفریقا مسئله تضمین امنیت بار و کالاهای ارسالی به مقصد این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. بهترین شرکت حمل و نقل و ارسال بار دریایی به آفریقا، باید علاوه بر تضمین سلامت کالا در شرایط مختلف، کیفیت خدمات به روز و متنوعی نیز داشته باشد. همچنین هزینه حمل دریایی به آفریقا را نیز به صورت منصفانه و با تعرفه های مشخص اعلام کند. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645