Liner shipping چیست و چه نقشی در حمل دریایی دارد؟

Posted by پشتیبان سایت
Category:

در حمل و نقل دریایی سرویس liner shipping از مهمترین خطوط کشتیرانی جهان است و نقش مهم و تاثیرگذاری در این سیستم دارد؛ زیرا با ارائه خدمات منظم و مداوم، جابجایی کالاهای بزرگ و کوچک را از پایگاه اصلی به پایگاه‌های فرعی از جمله بنادر شهری تسهیل می بخشد. به همین دلیل liner shipping به عنوان یک عامل بسیار مهم در حمل و نقل کالاهای سنگین در صنعت حمل دریایی شناخته می شود.

در ادامه این مطلب با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل دریایی، حمل کانتینری و .. همراه باشید.

 

Liner shipping چیست؟

Liner shipping یا حمل و نقل لاینری، به نوعی حمل و نقل دریایی گفته می‌شود که با زمانبندی دقیق و برنامه‌ریزی شده، بارها را از یک بندر به بندر دیگر منتقل می کند. در این نوع حمل و نقل، بارهای کوچک و متوسط در محفظه‌های کشتی‌های معمولی (Container Ship) و بارهای بزرگ در کشتی‌ های عظیم تر بارگیری می شوند. سیستم عملیاتی Liner shipping هم مسئول مدیریت کشتی‌هاست و هم ساماندهی و مدیریت کالاها!

این روش بر خلاف خطوط کشتیرانی ترمپ (Tramp shiping) است که برنامه، مسیر معین و زمان بندی مشخصی ندارد.

 

خطوط کشتیرانی

روش حمل کالاها در خطوط کشتیرانی چیست؟

در این روش، کالاها به وسیله کانتینرهایی با اندازه های استاندارد در انواع مختلف از جمله 20 فوتی، 40 فوتی و 45 فوتی حمل می شوند.  کانتینرهای حاوی کالاها با استفاده از جرثقیل بارگیری شده و در کشتی‌های بزرگی که قبلا برنامه ریزی شده‌اند قرار داده می شوند. در طول سفر کشتی، همه این کانتینرها درون مخازن کشتی با توجه به ابعاد و وزن آن ها چیدمان و مراقبت می شوند.

هنگامی که کشتی به مقصد می رسد، تمام کانتینرها با استفاده از جرثقیل از کشتی خارج و در بندر تخلیه می شوند. در نهایت کانتینرهای مذکور به وسیله کامیون، قطار یا روش های دیگر از بندر مقصد به محل نهایی حمل می گردد.

می توان گفت هدف از سرویس liner shipping حمل و نقل به صورت مرتب و برنامه ریزی شده با کمترین هزینه و استفاده بهینه از زمان است که به روش‌های مختلف انجام می‌شود از جمله :

  • روش چارترینگ
  • روش ارسال ترانشیپ
  • روش ارسال کراس استافینگ

سرویس های لاینر حمل و نقل دریایی از انواع مختلف کشتی ها برای حمل کالا استفاده می کنند، نوع کشتی هایی که برای حمل کالا در این سیستم استفاده می شود، بسته به نوع کالا، مبدا و مقصد کالا، و شرایط حمل و نقل ممکن است متفاوت باشد.

کاربرد خدمات Liner Shipping در حمل و نقل کانتینری

خدمات Liner Shipping به عنوان یکی از مهمترین الگوهای حمل و نقل کانتینری و بین المللی، در انتقال کانتینرها از بنادر مبدا به مقصد به کار می‌روند. این خدمات شامل بارگیری، حمل، تخلیه و بارگیری مجدد کانتینرها در بنادر مختلف جهان می‌باشد. خدمات Liner Shipping در فرآیند بارگیری و تخلیه کانتینرها، به دقت و هوشمندی زیادی نیاز دارد تا بتواند در کمترین زمان ممکن، کانتینرها را به مقصد مورد نظر برساند.

این خدمات علاوه بر حمل کانتینر دریایی ، شامل سرویس هایی نظیر بارنامه گذاری، نظارت بر کانتینرها، بسته‌بندی، بررسی و کنترل کیفیت بار، نگهداری از کانتینرها و برخی خدمات دیگر نیز می‌شود.

شرکت های حمل و نقل با کمک خدمات Liner Shipping تلاش می‌کنند تا در سراسر جهان، شبکه ای از بنادر و خطوط حمل و نقل تشکیل دهند و از این طریق بتوانند خدمات جابجایی کالا را در بخش صادرات و واردات به مشتریان خود ارائه دهند.

 

خطوط کشتی رانی

اصول سرویس Liner Shipping برای زمان بندی حمل و نقل

 

در زمان بندی حمل و نقل با استفاده از سرویس Liner Shipping، توجه به چندین اصل مهم الزامی است که مهمترین آن عبارتند از:

 

  1. Regularity: برنامه حمل و نقل باید با دقت بالا و با رعایت زمان و شیوه ثابت و مرتب ترسیم و اجرا شود.
  2.  Frequency: تعیین تعداد و فرکانس حرکت‌ کشتی‌های حمل و نقل برای شرکت باربری که این خدمات را ارائه می دهد بسیار مهم است تا امکان ارسال بموقع بار فراهم شود.
  3. Reliability: شرکت‌های حمل و نقل باید خدماتی با بالاترین سطح از قابلیت اطمینان و بدون تأخیر به مشتریان خود ارائه دهند.
  4.  Transhipment: نحوه انتقال کالا با استفاده از کشتی‌های دیگر برای رسید به مقصد باید مشخص باشد.
  5.  Cargo Handling: رعایت استانداردها و استفاده از توانایی خودروکش‌ها و دستگاه‌های بارگیری و بارانداز برای ارائه خدمات بهینه و افزایش بهره‌وری در سرویس Liner Shipping الزامی است.
  6.  Cost: توجه به قیمت‌های رقابتی برای حفظ و جذب مشتری در این صنعت حمل و نقل کمک زیادی به توسعه خدمات Liner Shipping می کند.

 

با رعایت این اصول، شرکت‌های حمل دریایی  قادر خواهند بود خدمات بهتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و رقابت قوی‌تری را در بازار حمل و نقل بین المللی تجربه کنند

مزایای استفاده از خدمات Liner Shipping چیست؟

خدمات حمل و نقل کشتی خطی (Liner Shipping) مزایای زیادی دارد که ما در این بخش به آن می پردازیم. این سرویس هزینه‌های کمتری دارد و به صرفه‌ترین راه برای حمل و نقل بارها و کاهش هزینه‌های ارسال محصولات است.

از آنجایی که کشتی‌های خطی برنامه زمانی منظمی دارند، ارسال بارها به شکل آسان‌تری میسر می‌گردد. از طرفی این نوع خدمات، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از نوسانات بورسی که در حمل و نقل داخلی رخ می دهد در امان بمانند و در قیمت‌های حمل و نقل حالت پایداری ایجاد شود.

با استفاده از خدمات Liner Shipping شرکت‌ها می‌توانند روی زمان تحویل حمل و نقل بارها حساب ویژه ای باز کنند و مطمئن باشند که یکی از ایمن ترین راه‌های حمل و نقل را برای جابجایی بار خود در نظر گرفته اند.

در کل با کسب تجربه و توجه دقیق به جزئیات فنی، خدمات حمل و نقل کشتی خطی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای تجار و بازرگانان و فعلان حوزه حمل‌و‌نقل بارها باشد.

liner shipping چیست

 

خطوط کشتیرانی جهان نقش مهمی در حمل بار از چین دارند. زیرا چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کالاهای صنعتی و مصرفی در جهان است و نیاز به حمل و نقل این کالاها به سراسر جهان دارد.

خطوط کشتیرانی جهان ارائه دهنده خدمات حمل و نقل دریایی از و به چین هستند و نقش اساسی در حمل بارهای از چین به سراسر جهان و بالعکس دارند. این خطوط کشتیرانی با ارائه خدمات حمل و نقل دریایی، موجب تسهیل تجارت بین‌المللی و حرکت کالاها به صورت اقتصادی و موثر می‌شوند.

چه کالاهایی با Liner Shipping جابه‌جا می شود؟

سرویس Liner Shipping یکی از شیوه‌های حمل و نقل دریایی است که بسته به شرایط و قوانین مربوط به هر کشور، انواع مختلف کالاها را می‌توان با آن جابجا کرد. برخی از کالاهایی که به طور معمول از طریق این سرویس قابلیت جابجایی دارد عبارتند از:

  •  کالاهای خشک مانند لباس، الکترونیک و مواد غذایی خشک
  • کالاهای مایع مانند نفت، پالایشگاهی، شیمیایی و …
  • کالاهای گازی مانند گاز مایع، گاز طبیعی و …
  • کالاهایی که نیاز به حمل در شرایط خاص دارند مانند حیوانات زنده، مواد اولیه دارویی و …
  • کالاهای بزرگ و سنگین مانند ماشین‌آلات، قطعات بزرگ، فلزات و …

در هر صورت لازم است قبل از ورود به فرآیند حمل و نقل، با شرایط و محدودیت‌های هر کشور و همچنین برخی مقررات بین‌المللی مرتبط با حمل و نقل کالاها آشنا شوید.

آیا سرویس Liner Shipping تحویل بموقع کالا را تضمین می کند؟

بله، این سرویس تحویل بموقع کالا را تضمین می کند، اما به دلیل شرایط متغیری که در صنعت حمل و نقل وجود دارد، همیشه ممکن است مشکلاتی رخ دهد که باعث تاخیر در تحویل کالا شود. با این حال، شرکت های معتبر با بهره گیری از تجربه خود و استفاده از تکنولوژی پیشرفته، نقش مهمی در جلوگیری از بروز این مشکلات و بهبود قابلیت اطمینان و عملکرد خود در ارسال بموقع کالا دارند.

در رابطه با این مطلب پیشنهاد می‌شود مقاله اصطلاحات کشتیرانی را بخوانید.

راهنمای بستن قرارداد با شرکت باربری برای خدمات Liner Shipping

اولین گام برای بستن قرارداد با شرکت حمل و نقل، انتخاب شرکتی معتبر است که خدمات Liner Shipping را ارائه می‌دهد. در این مرحله، شما باید شرایط و قوانین بستن قرارداد را با دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل نمایید که شرایط و قوانین برای شما مناسب هستند. سپس باید شرایط مالی قرارداد را (شامل هزینه‌های حمل، پوشش بیمه، شرایط پرداخت و…) مشخص کنید.

در مرحله بعد شرایط حمل و نقل را تعیین کنید، از جمله جزئیاتی مانند زمان حمل و نقل، نوع و حجم کالا، مبداء و مقصد حمل و نقل، نحوه بارگیری و تخلیه کالا و غیره. بعد از تعیین شرایط هزینه‌ها، شرایط حمل و نقل و شرایط پرداخت، شما می‌توانید قرارداد را امضا و بستن قرارداد را برای استفاده از سرویسLiner Shipping تکمیل کنید.

در این فرآیند، ممکن است نیاز به مشورت با کارشناسان یا متخصصان حوزه حمل و نقل داشته باشید. پس از آن غافل نشوید!

 

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و کرایه کشتی، حمل کانتینری و حمل ترکیبی می‌باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره حمل محموله‌های تجاری خود از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه دریا زمین اروند تماس حاصل فرمایید.

 

پایان

حمل و نقل بین المللی کالاها از طریق دریا و آبراه های بین المللی اهمیت گسترده‌ای دارد و حوزه‌ی مهمی در اقتصاد جهانی محسوب می شود تشکیل می‌دهد. بطوری که رونق خیلی از صنایع مانند شیمیایی، نفت و گاز، خودروسازی، غذا و داروی و… به این صنعت وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645