حمل بار کویت

حمل دریایی به کویت به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرز آبی مشترک این کشور با ایران از اهمیت بالایی در مبادلات تجاری هر دو کشور برخوردار است. اگر شما نیز قصد ارسال بار دریایی به کویت را دارید و یا می خواهید درباره حمل و نقل دریایی به کویت اطلاعات خود را تکمیل کنید در این مقاله با ما همراه شوید. ما در این مطلب علاوه بر نحوه حمل دریایی به کویت فاکتورهای موثر بر قیمت ارسال بار دریایی به کویت را نیز بررسی می کنیم. در ادامه با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند همراه باشید.

فاصله دریایی بوشهر تا کویت

حمل دریایی به کویت؛ فرصتی ایده آل برای تجار!

یکی از کشورهایی که در غرب آسیا واقع شده است و به صورت دریایی با ایران مرز مشترک دارد کشور کویت می باشد. پایتخت این کشور کوچک، شهر کویت است. کویت از طریق مرز های خاکی با عراق و عربستان سعودی نیز ارتباط دارد.

در حال حاضر کشور های زیادی به دلیل موقعیت خاص کویت جهت سرمایه گذاری، با این کشور در حال مبادلات تجاری هستند. اما به دلیل فاصله زیاد دریایی این کشور با اقتصاد های بزرگ دنیا مانند آمریکا و چین حمل و نقل دریایی به کویت زمان بسیار طولانی و هزینه‌های زیادی در پی دارد. اما سواحل کویت و ایران بسیار به هم نزدیک است؛ تا جایی که از ساحل ایران، چراغ های ساحل کویت با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است.

به همین دلیل حمل دریایی به کویت یکی از فرصت های عالی برای تاجران ایرانی و شرکت های بازرگانی می باشد تا با صرف هزینه کم به نقل و انتقالات کالا و مبادلات اقتصادی بپردازند.

حمل بار از خرمشهر به کویت

وسعت کویت از لحاظ جغرافیایی بسیار کم و در حدود ۱۷ هزار کیلومتر مربع می باشد. بار های صادراتی و وارداتی در ایران از طریق بندرعباس، بنادر بوشهر و بندر خرمشهر به وسیله انواع کانتینر ها با ظرفیت های مختلف از طریق حمل دریایی به کویت ارسال می شود.
یکی از مهمترین بنادر کشور کویت بندر شیوخ است.

از دیگر بنادر مهم برای حمل دریایی به کویت می توان به بندر شعیبه، بندر الزور، بندر شیوخ، بندر الاحمدی و بندر عبدالله اشاره کرد. حمل دریایی به کویت در ایران از بندر بوشهر توسط لنج و کشتی های شرکت های حمل و نقل دریایی انجام می شود.

از طرفی بندر خرمشهر به دلیل همجواری با کویت نوعی منطقه استراتژیک به شمار می رود که به عنوان یک بندر کانتینری روزانه حجم زیادی کالا از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود. فاصله دریایی خرمشهر تا کویت 215 کیلومتر (133 مایل ) است که میانگین 4 الی 5 ساعت طی کردن این مسافت طول میکشد.

حمل بار از خرمشهر به کویت نیز به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری به وجود آورده است. در حال حاضر توسعه و تجهیز بندر خرمشهر در زمینی به مساحت 30 هکتار در دستورکار مسئولان می باشد که بدون شک نقش مهمی در رونق و گسترش حمل بار از خرمشهر به کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

فاصله دریایی خرمشهر تا کویت

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان می‌باشد. برای استعلام هزینه حمل بار دریایی به کویت از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

حمل و نقل دریایی به کویت شامل چه کالاهایی می شود؟

با این که کویت کشور کوچکی است اما شامل صنایع بسیار مهمی از جمله نفت، کشتی سازی، تعمیرات کشتی، سیمان، محصولات پتروشیمی و صنایع تبدیل آب شور به شیرین می باشد. علاوه بر آن هوای گرم و خشک کویت سبب شده تا این کشور نتواند در عرصه کشاورزی و تولید محصولات غذایی، تولیدات داخلی موفقی داشته باشد.

بنابراین اکثر محصولات غذایی و کشاورزی و کالاهای مورد نیاز خود را از سایر کشورها تامین می کند. به همین دلیل حمل دریایی به کویت تاثیر زیادی بر رونق این کشور و گسترش روابط اقتصادی آن با سایر کشور ها گذاشته است.

به طور کلی می توان گفت اقتصاد کویت بر اساس سوخت های فسیلی و نفت موجود در این کشور تامین می شود و از طرفی نیازهای خود را از طریق واردات تامین می کند.

هزینه ارسال بار دریایی به کویت

حمل دریایی به کویت روش های مختلفی دارد. بنابراین قبل از هر چیز باید ببینید شما از چه طریق می خواهید محموله خود را به این کشور صادرکنید. هزینه ارسال بار دریایی به کویت به صورت دربست (FCL ) و یا اشتراکی (LCL) متفاوت می باشد. همچنین حجم محموله نیز بر هزینه حمل دریایی به کویت تاثیر گذار است. این که از کانتینر ۲۰ فوتی و یا کانتینر ۴۰ فوتی استفاده کنید عامل موثر دیگری بر قیمت حمل دریایی به کویت است.
از طرفی نوع بار را نیز باید در نظر بگیرید. اگر نوع بار شما مرتبط با انواع مایعات و گازهای ویژه باشد شرایط خاصی دارد و هزینه حمل آن متفاوت است.

اما در هر حال هزینه حمل و نقل دریایی به کویت به دلیل نزدیکی ساحل آن به ایران، بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل مبادله تجاری با این کشور سود فراوانی برای بازرگانان و شرکت‌های مختلف اقتصادی دارد.

به طوری کلی مهمترین عوامل موثر بر هزینه ارسال بار دریایی به کویت عبارتند از:

  •  چگونگی بسته بندی بار
  • هزینه‌ حمل تا بندر مبداء
  • هزینه‌ های تخلیه، بارگیری و انبارداری
  • هزینه‌ اخذ مجوز ارسال بار 
  • هزینه بارنامه‌ دریایی
  • نوع کالا و کلاس خطر
  • هزینه‌ مربوط به تشریفات گمرکی مانند اخذ برگ سبز 
  • روش حمل بار
  • حجم محموله ارسالی
  • شرایط قرارداد مشتری با شرکت حمل ونقل دریایی به کویت

اگر شما نیز قصد ارسال بار دریایی به کویت را دارید می توانید برای استعلام دقیق تر هزینه ارسال کالا، با شرکت های معتبر حمل و نقل کالا که دارای تجربه و تخصص لازم در این زمینه هستند تماس بگیرید. در نتیجه با توجه به فاکتورهای بالا از قیمت ارسال بار دریایی به کویت به صورت دقیق اطلاع پیدا می کنید.

حمل دریایی به کویت چقدر طول می کشد ؟

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد فاصله دریایی ایران و کویت بسیار کم و در حدود ۱۸۵ مایل است. با این حال نمی توان زمان دقیقی را برای حمل بار از مبدا در ایران تا رسیدن به مقصد آن در کویت اعلام کرد.

چرا که عوامل موثری در طول این بازه زمانی تاثیر گذار است. علاوه بر طی کردن مسیر دریایی ایران تا کویت، مراحل مختلف نقل و انتقال کالا نیز باید انجام شود از جمله:

  • دریافت بار از مشتری
  • بسته بندی کالا 
  • بارگیری محموله در کشتی از بنادر ایران
  • گرفتن مجوز بارگیری و ارسال کالا
  • انجام امور اداری و تشریفات گمرکی 
  • صدور بارنامه
  • بیمه
  • انبارداری
  • فرایند تخلیه و ترخیص بار

همه این موارد عواملی هستند که بر مدت زمان حمل دریایی به کویت تاثیر گذار می باشد.

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع سرویس های حمل کانتینری به کویت می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل کانتینر با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

حمل بار دریایی به امارات
ارسال بار دریایی به عمان
حمل دریایی به قطر

 

سخن پایانی

ما در این مطلب شما را با نحوه ارسال بار دریایی به کویت آشنا کردیم. فراموش نکنید ارتباط با یک شرکت معتبر و مسلط در امور گمرکی که در حوزه حمل دریایی به کویت دارای تجربه کافی می باشد در وقت و هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد کرد. بنابراین کالای شما در شرایط ایمن و در سریعترین زمان ممکن بارگیری و به مقصد مورد نظر ارسال می شود. لازم است که قبل از هر چیز در انتخاب شرکت حمل دریایی به کویت که می خواهید با آن وارد مذاکره شوید و فاصله دریایی خرمشهر تا کویت و مدت زمان مورد نیاز برای جابه جایی دقت کنید.

Comments

  • با سلام و احترام آیا حمل دوچرخه با خودمون امکانپذیر است .ما یک تیم دو نفره هستیم با دو همراه.4نفر با 2دوچرخه و یک ماشین سواری

  • سلام نزدیکترین شهر ایران به کویت کدوما هستن ؟

    • سلام و عرض ادب

      نزدیکترین شهرهای ایران به کویت در استان خوزستان واقع شده‌اند. دو شهر “آبادان” و “خرمشهر” به ترتیب به نزدیکترین شهرهای ایران به کویت مشهور هستند. این دو شهر در جنوب غربی ایران، نزدیک مرز با عراق و خلیج فارس قرار دارند و فاصله نسبتاً کمی تا مرز کویت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645