حمل بار قطر

حمل دریایی به قطر یکی از مسیرهای کوتاه و خیلی سریع برای ارسال انواع بار به این کشور می باشد. قطر در جنوب غربی آسیا واقع شده است و جزء کشورهای خاورمیانه مدرن محسوب می شود. این کشور روز به روز در حال توسعه و پیشرفت می باشد به همین دلیل حمل و نقل دریایی به قطر نیز رونق زیادی دارد. پایتخت کشور قطر دوحه است. مسیر دریایی ایران به قطر به دلیل داشتن مرز آبی مناسب با این کشور یکی از مطمئن ترین راه های لندیگراف به قطر و حمل دریایی به قطر می باشد.

جالب است بدانید که کشور قطر جز ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می رود و درآمد سرانه این کشور بسیار بالاست. اگر قصد دارید با حمل و نقل دریایی به قطر بیشتر آشنا شوید در این مقاله با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند همراه شوید. می خواهیم بدانیم لندیگراف به قطر چیست؟ چه مزایایی دارد و تحت چه شرایطی انجام می شود؟

حمل دریایی به قطر

چرا حمل دریایی به قطر؟

ارسال بار به قطر هم از مسیر هوایی و هم دریایی میسر است. اما در بیشتر مواقع ارسال بار از طریق هواپیما هزینه های هنگفتی دارد. بنابراین خیلی از تجار و یا صاحبین شرکت ها و کسب و کارهای مختلف ترجیح می دهند از راه حمل و نقل دریایی به قطر محموله های خود را ارسال کنند تا هزینه های آنها کمتر شود. در واقع می توان گفت هزینه حمل دریایی به قطر 5 برابر ارزان تر از مسیر هوایی می‌باشد.

این روش با محیط زیست سازگارتر است. از طرفی حمل دریایی به قطر از لحاظ سلامت بار، دارای ایمنی و ضمانت لازم می باشد. یکی دیگر از مزیت های تجارت با کشور قطر این است که بارهای سنگین و یا در حجم های بزرگ را می توان به راحتی به وسیله حمل و نقل آبی به قطر انجام داد.

مسیر دریایی ایران به قطر

حمل بار با کشتی از ایران به قطر نیز از روش‌های محبوب حمل و نقل است. این مسیر به دلیل وجود بنادر دریایی در مناطق مختلف ایران و قطر، سهولت در حمل بار و همچنین هزینه کمتر نسبت به روش‌های حمل و نقل دیگر، جذابیت دارد.

شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مختلفی در ایران و قطر فعالیت می‌کنند و بارهای مختلف را از طریق کشتی به این کشورها حمل می‌کنند. همچنین، این مسیر به دلیل قرار گرفتن در منطقه خلیج فارس، در زمان کوتاه‌تری نسبت به روش‌های حمل و نقل دیگر، تحویل بار را انجام می‌دهد.

انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب، توجه به نوع بار، حجم بار و زمان تحویل آن نیز در حمل بار با کشتی از ایران به قطر بسیار حائز اهمیت است. همچنین، در نظر داشتن محدودیت‌های حمل و نقل دریایی و قوانین و مقررات مربوط به حمل بار با کشتی از ایران به قطر، بسیار مهم است.

مهمترین بنادر قطر

پنج بندر استراتژیک حمد، دوحه، راس لفان، الرویس و مسعید مهم ترین بنادر تجاری در قطر محسوب می شود. در این بنادر اجازه ورود مسافر داده نمی شود و تنها کاربرد تجاری و ترانزیت کالا دارد. البته امکان ورود مسافر از طریق بند دوحه وجود دارد.

بندر حمد جز بزرگترین بنادر در خاورمیانه است که به ‌عنوان ترمینال اصلی کانتینر در قطر محسوب می شود. این بندر در ساحل شرقی قطر قرار دارد. فاصله بندر حمد با پایتخت قطر یعنی شهر دوحه ۳۰ کیلومتر می باشد.

از دیگر بنادر مهم در کشور قطر می توان به بندر دوحه و بندر الرویس اشاره کرد. در هر حال قطر یک فرصت تجاری و اقتصادی بسیار خوب برای ایرانیانی است که می خواهند با تجارت در زمینه کالاهای مختلف از طریق مسیر دریایی ایران به قطر، سطح مبادلات اقتصادی خود را افزایش دهند.

 

مسیر دریایی ایران به قطر

 

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی به سراسر جهان می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

 

رایج ترین روش حمل و نقل دریایی به قطر

حمل دریایی به قطر به دو روش رایج fcl یا lcl انجام می شود.

  •  در روش fcl بار مشتری تنها در یک کانتینر حمل می‌شود. 
  • اما در روش  lcl علاوه بر بار یا محموله مشتری، محموله های دیگری نیز در کانتینر بارگزاری می گردد.

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاصی دارد. به عنوان مثال در شرکت های حمل و نقل دریایی به قطر، تحویل بار به روش lcl زمان بیشتری می برد. همچنین در این روش امکان آسیب بار نیز محتمل است. بنابراین خیلی از افراد ترجیح می دهند حتی اگر محموله آن ها کمتر از ظرفیت یک کانتینر باشد اما از روش fcl برای ارسال بار دریایی به قطر استفاده کنند.

خدمات لندیگراف به قطر

عملیات لندیگراف به قطر برای جابجایی انواع بار و محموله در صنعت حمل و نقل دریایی به قطر انجام می شود. روش لندیگراف به قطر بیشتر برای جابجایی کالاهای سنگینی چون خودرو، کامیون، کانتینر، ماشین های سنگین، ماشین آلات صنعتی و… استفاده می شود.

مزایای لندیگراف به قطر در حمل و نقل دریایی

در حال حاضر لندیگراف ها نقش مهمی در توسعه ارسال بار به قطر توسط کشورهای مختلف از جمله ایران دارند. از طرفی لندیگراف به دلیل استفاده بهینه از منابع دریایی، ترانزیت کالا و همچنین به صرفه بودن، جزو مهم‌ترین وسایل در ارسال بار دریایی به قطر به شمار می‌رود.

یکی از تفاوت های رایج انواع لندینگراف با بارج این است که از بارج ها برای حمل و جابجایی محموله هایی که قرار نیست مسافت زیادی طی کنند استفاده می شود. بارج ها برای جابجایی بارهایی که دارای مبدا و مقصد های محلی هستند یا برای حمل و نقل کالاها بین جزایر کوچک و بنادر نزدیک به هم مناسب می باشد.

لندیگراف به قطر به دلیل سرعت بالا از مهمترین روش ها در حمل آبی به قطر محسوب می‌شود. از طرفی تخلیه بار در این روش بسیار راحت و بدون دردسر می باشد. برخی لندیگراف ها برای مصون ماندن بار و محموله ها از حوادثی مانند باران های سیل آسا، طوفان و غیره سرپوشیده هستند و برخی نیز سر بازند. لندیگراف تحمل وزن مناسبی دارد.

بنابراین به راحتی بارهای سنگین را در مسیرهای حمل دریایی به قطر جابجا می کند. همچنین از مسیرهایی چون کانال ها و رودخانه ها که امکان عبور کشتی های بزرگ وجود ندارد به راحتی رد می شود.

 

مسیر دریایی ایران قطر

پیچ و خم های گمرگی قطر

قطر یکی از کشور‌های راهبردی و اثرگذار در سازمان حمل و نقل دریایی یا IMO است. این کشور با ضوابط و قوانین شفاف و روشن، همواره تلاش می‌کند نقش کلیدی و موثری در حمل دریایی به قطر و سایر کشورها ایفا کند.

هنگام ورود محموله مشتری به بنادر قطر از جمله بندر حمد، قبل از آن که محموله به وسیله کامیون به مقصد هدف ارسال گردد باید از گمرک این کشور عبور کند. در قطر نیز تشریفات گمرکی پیچیدگی های خاص خود را دارد. بنابراین لازم است که برای حمل دریایی به قطر از خدمات شرکت های کشیرانی که دارای تجربه و تخصص لازم در این زمینه هستند و نسبت به قوانین و تشریفات گمرکی کشور قطر کاملا مسلط هستند استفاده کنید.

هزینه ارسال بار دریایی به قطر

بعد از این که با روش های کلی حمل و نقل دریایی به قطر آشنا شدید لازم است که درباره هزینه ارسال بار به قطر و قیمت جابجایی کالا های مختلف به این کشور نیز اطلاعات خود را کامل تر کنید. همان طور که قبلا اشاره شد حمل بار دریایی به قطر نسبت به مسیرهای هوایی هزینه کمتری دارد.

علاوه بر آن هزینه کلی حمل و نقل دریایی به قطر به فاکتورهای گوناگونی چون حجم بار، هزینه بیمه، کمرگی و یا نوع اقلام و محصولات ارسال شده بستگی دارد.

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

 

 

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه انواع خدمات حمل و نقل دریایی از جمله حمل کانتینری به بنادر قطر می‌باشد، برای دریاقت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مطمئن ترین راه ارسال دریایی به قطر آشنا کنیم. مطمئنا شما می خواهید همه مراحل ارسال محموله و لندیگراف به قطر به صورت قانونی انجام شود و محموله شما در سلامت کامل به مقصد برسد. بنابراین لازم است که شرکت حمل و نقل دریایی که انتخاب می کنید دارای مجوز های لازم باشد و مراحل مختلف حمل و نقل دریایی به قطر از بسته بندی تا تحویل بار در مقصد را با صداقت و سلامت کامل انجام دهد.

همچنین تضمین ایمنی کامل بار و محموله شما نیز در طول مسیر دریایی ایران به قطر بسیار مهم می باشد که هنگام تماس با شرکت حمل دریایی به قطر باید به آن توجه داشته باشید. در پایان امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645