حمل بار سوریه

Posted by پشتیبان سایت

در این نوشتار با موضوع ارسال بار دریایی به سوریه همراه ما باشید. حمل و نقل کالا به سوریه از طرق مختلفی انجام می پذیرد که دراین میان حمل دریایی به سوریه یکی از مقرون به صرفه ترین روش های حمل بار به شمار می رود. به طور کلی ارسال محموله های غذایی، فرآورده های نفتی، مصالح ساختمانی، فرآورده های پتروشیمی، میلگرد، سیمان و … از کشور به سوریه انجام می پذیرد.

 برای آن دسته از صاحبان کالا که به دنبال روشی اقتصادی در جهت حمل بار و ارسال به سوریه هستند، روش حمل دریایی به سوریه می تواند جایگزین مناسبی برای سایر روش های هوایی یا زمینی باشد. از آنجا که پرداخت هزینه های فی مابین ایران و سوریه با ارزهای رسمی مبدا و مقصد میسر است، سند دیگری بر مقبولیت این روش ارائه می شود که مشتاقان این نوع حمل و نقل را روزبه روز بیشتر می کند. هزینه حمل دریایی به سوریه بر اساس پارامترهای مختلفی اعم از نوع کالا، حجم بار و شرایط مبدا و مقصد سنجیده می شود.

در این مقاله ما یک نگاه کلی به صادرات کالا در سوریه و به طور جزئی تر حمل دریایی به سوریه خواهیم داشت در ادامه با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند همراه باشید.

 

صادارت به سوریه

سهولت صادرات بار ایران به سوریه

کشور سوریه از جمله شرکای مهم و راهبردی ایران هم در حوزه ی سیاسی و امنیتی و هم در حوزه ی اقتصادی به شمار می رود. از همین رو حضور ایران در بازار این کشور فقط محدود به  صادرات کالاهای غیرنفتی نمی شود.

قبل از شروع بحران داخلی سوریه، برخی از شرکت های صنعتی توامان با شرکت های فنی مهندسی، حضور گسترده ای در بازار این کشور داشته و پروژه های سرمایه گذاری مختلفی را در سوریه به ثمر رسانده اند.

با شروع  ناامنی ها و جنگ های داخلی این کشور، روند صادراتی ارسال به سوریه دچار وقفه شد. اما با اتمام جنگ و ناآرامی ها در این کشور، مجدد صادرات کشور ایران نیز سیر صعودی به خود گرفت، کما آنکه تا پایان سال 2022 توانست حجم صادرات خود را به 133تن به ارزش 218 میلیون دلار برساند و این روند همچنان ادامه دار است.

بسترهای زیادی برای سهولت صادرات ایران به سوریه در حال فراهم شدن است. در این میان  می توان به بهبود عملکرد ناوهای حمل و نقل، افزایش مسیرجهت سهولت در تردد و رفع مشکلات بانکی اشاره کرد.

کریدور بندرعباس به بندر لاذقیه یکی از این بسترهای مهم است که جهت سهولت حمل و نقل دریایی به سوریه ایجاد شده و تا حدود زیادی سبب راحتی حمل و نقل  به این کشور می باشد.

 

روش های حمل بار ایران به سوریه

کشور سوریه به علت موقعیت مطلوب جغرافیایی، تعاملات اقتصادی زیادی با کشورهای سراسر دنیا دارد. به همین دلیل بازار هدفی است برای صادرات کالاهای مختلف نفتی و غیرنفتی ایران! از همین رو همواره توجه به بازار این کشور برای سرمایه گذاران ایرانی حائز اهمیت بوده است.

البته صادرات به کشور سوریه به علت  نداشتن مرز مشترک با کشور ایران دچار چالش هایی است؛ اما مسیرهای مختلفی برای ارسال بار به سوریه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در واقع صادرات بار ایران به سوریه از سه راه زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر است.

حمل و نقل دریایی به روسیه

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل دریایی به سراسر جهان می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل بار با کشتی از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

صادرات هوایی به سوریه

 اگر به دنبال یک راه سریع جهت حمل بار به سوریه هستید، حمل بار هوایی در دسترس ترین روش برای شماست. با حمل هوایی بار می توان ارسال به سوریه را در دو روز انجام داد.

اما صادرات هوایی به علت هزینه های بالا و همچنین ارسال بار محدود، عموما مورد استقبال کمپانی ها و سرمایه گذاران قرار نمی گیرد، چرا که بزرگترین عیب این روش نیزهمین هزینه های هنگفتی است که برای شرکت ها به جا می گذارد.

 

صادرات زمینی به سوریه

یکی دیگر از روش های صادرات به سوریه، صادرات زمینی است که نسبت به صادرات دریایی زمان کمتری می برد اما به علت هم مرز نبودن این دو کشور باید از مسیر عراق به سوریه استفاده کرد که به علت های مختلف این روش عموما در دستور کار سرمایه گذاران قرار نمی گیرد.

 

حمل و نقل دریایی به سوریه

حمل دریایی به سوریه هر چند زمان بیشتری نسبت به دو روش دیگر را می‌ طلبد اما از نظر امنیتی و هزینه ها روش مطمئن تری است  و برای شرکت های بازرگانی و تجار بسیار مقرون به صرفه است.

 

ارسال بار دریایی به سوریه

در صورت وجود حجم بار بالا، نمی توان از روش های دیگر حمل بار استفاده کرد و تنها راه به صرفه پیش رو در این حالت حمل بار دریایی است. از آنجا که ایران هیچ مرز مشترکی با کشور سوریه ندارد مبادلات کالای این دو کشور همواره پر فراز و نشیب بوده است.

در هر حال برای حمل دریایی به سوریه دو راه در دسترس است که راحت ترین آن استفاده از کرویدر بندرعباس به لاذقیه است. این راه  مسیر حمل و نقل دریایی به سوریه را هموارتر کرده است.

البته مسیر دومی نیز برای ارسال بار دریایی به سوریه وجود دارد که در آن روش باید از بندر مرسین ترکیه کمک گرفت. این روش نیز با هزینه های بالایی همراه است. در نتیجه منطقی ترین روش حمل بار دریایی ایران و سوریه از طریق خط دریایی بندرعباس و لاذقیه است که هم با هزینه کمتری همراه است و هم از لحاظ امنیتی مسیر ایمن تری است.

بنادر تجاری سوریه

بنادر تجاری سوریه عبارتند از:

  1.  بندر لاذقیه: این بندر بزرگترین بندر تجاری سوریه است و در شمال غربی کشور واقع شده است. این بندر دارای تسهیلات حمل و نقل مدرن و قابلیت پذیرش کشتی‌های بزرگ است.
  2.  بندر طرطوس: این بندر در شمال غربی سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد. این بندر نیز دارای تسهیلات حمل و نقل مناسب برای صادرات و واردات است.
  3.  بندر بانیاس: این بندر در شمال شرقی سوریه و در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد. این بندر به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر صادرات نفتی سوریه شناخته می‌شود.
  4.  بندر اللاذقیه: این بندر در جنوب غربی سوریه و در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد. این بندر نیز دارای تسهیلات حمل و نقل مناسب است.
  5.  بندر تارتوس: این بندر در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز اردن قرار دارد. این بندر نیز به عنوان یکی از بنادر مهم صادراتی سوریه شناخته می‌شود.

 

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

 

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل کانتینری به سوریه می‌باشد برای دریافت استعلام قیمت با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر

از جمله مهم ترین اموری که نبض اقتصاد هر کشور را در دست دارد مبحث صادرات آن است. امروزه  کشور سوریه به علت رشد روز افزون جمعیت و مسائل امنیتی داخلی و خارجی برای رفاه مردم کشورش میزان واردات خود را افزایش داده است.

کشور ترکیه به علت داشتن مرز مشترک بیشترین صادرات به سوریه را دارد اما با وجود مصوبه هیئت دولت سوریه و ممنوعیت واردات کالا از سوی کشور ترکیه، میزان صادرات این کشور رو به انحلال است. از همین رو کشور سوریه یک بازار بکر تجاری برای کالاهای ایرانی به شمار می رود؛ چرا که کشور ما با وجود تحریم های گسترده اقتصادی باید بتواند در بازار جهانی حضور پیدا کند و صادرات به کشور های منطقه تنها راهی است که می تواند به محقق شدن این امر بیانجامد. در میان روش های مختلف صادراتی، صادرات از طریق حمل دریایی به سوریه مقرون به صرفه ترین روش برای کشور ایران محسوب می‌شود. از همین رو همواره مورد توجه کمپانی ها و تجار قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645