چگونگی حمل بار با لنج

حمل بار با لنج یکی از محبوب‌ترین روش های تجارت برای بازرگانان است. در حال حاضر محموله‌های فراوانی از دبی به ایران و بالعکس با روش حمل بار ته لنجی انتقال می‌یابند. در ادامه مطلب به شرح این روش حمل دریایی و دلایل محبوبیت آن می‌پردازیم. بار ته لنجی به باری گفته می‌شود که با استفاده از یک نوع قایق کوچک به نام لنج حمل می‌شود. این نوع حمل و نقل برای بارهای کوچک و سبک مانند محصولات کشاورزی، صنایع دستی، مواد غذایی و… استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در برخی مناطق ساحلی ایران، برای حمل برخی محصولات به جزیره‌ها و سواحل نزدیک از بار ته لنجی و به اصطلاح حمل بار با لنج استفاده می‌شود.

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی می‌باشد، در ادامه با مجموعه دریا زمین اروند همراه باشید.

شرایط حمل بار با لنج

حمل بار ته لنجی یکی از روش های محبوب حمل دریایی است. تجار و بازرگانان به این روش توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند زیرا هزینه حمل بار با لنج به دلیل نبود نیاز به پرداخت گمرکی کاهش می‌یابد.

حمل بار ته لنجی توسط صاحبان لنج و ملوانان طبق آیین نامه مقررات واردات و صادرات انجام می‌شود. در این روش ملوانان می توانند تا 6 بار 1500 دلاری را بدون پرداخت عوارض گمرکی به ایران وارد نمایند.

این نکته قابل ذکر است که در دفعات و میزان حمل و نقل  محموله از طریق حمل ته لنجی محدودیت نیز وجود دارد. میزان واردات با استفاده از روش ته لنجی باید ماهیت مصرف شخصی داشته باشد نه ماهیت تجاری. در غیر اینصورت و چناتچه میزان بار هر لنج بیشتر از مقدار مجاز باشد برچسب قاچاق به آن محموله تعلق می‌گیرد.

 

تحویل بار به لنج در دبی

 

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی از جمله حمل و نقل ترکیبی، کراس استافینگ، ترانشیپ کالا و گروپاژ می‌باشد، برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام نرخ حمل دریایی با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

حمل بار ته لنجی به ملوانان هدایت کننده لنج‌ها سپرده می‌شود. از مرزهای گوناگون آبی کشور و بنادری که به آن‌ها متصل هستند، می‌توان بارها را انتقال داد. برای مثال می‌توان به بندرهای بوشهر، گناوه، دیر و دلوار در ایران اشاره کرد.

لنج چیست ؟

لنج یک نوع قایق کوچک و سبک است که به عنوان وسیله‌ای برای حمل و جابجایی بار و افراد در آبهای کم عمق و ساحلی استفاده می‌شود. این قایق‌ها معمولاً از چوب، فایبرگلاس، پلی‌استر و یا فلزات سبک ساخته می‌شوند. لنج‌ها برای حمل بارهای سبک و متوسط مانند ماهی، چوب، مواد ساختمانی و غیره استفاده می‌شوند.

مزایای حمل بار ته لنجی

کاهش هزینه حمل بار با لنج چنان که گفتیم، مهم‌ترین مزیت آن است. هزینه‌های حمل و نقل از اساسی‌ترین دغدغه‌های بازرگانان است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن هزینه‌های گمرکی است.

در حمل بار با لنج نیاز به پرداخت هزینه گمرک نیست و به همین دلیل این نوع حمل و نقل با هزینه کمتر و به صرفه تمام می‌شود.
اگر قصد وارادات با لنج را دارید، حمل بار ته لنجی دشواری خاصی ندارد. کافی است کالاهای مورد نظر خود را بخرید. با سپردن بار خود به

یک شرکت حمل و نقل معتبر خیالتان راحت خواهد بود و می‌توانید باقی مراحل را به آنان بسپارید. کالاهای سفارشی شما در هر اندازه، وزن و با هر قیمتی که باشند، از بندر شهر مبدأ مانند بنادر شارجه و دبی در امارات در لنج بارگیری می‌شوند و در بندر مورد نظر شما در جنوب ایران به شما تحویل داده می‌شوند.

مدت زمان حمل بار با لنج

زمان در نقل و انتقال کالاها و هزینه آن‌ها اهمیت دارد. گاهی نبود برنامه‌ریزی درست می‌تواند سبب افزایش هزینه‌ها شود و یا حتی با از بین رفتن بار خصوصا درمورد کالاهای فاسد شدنی سبب شود بازرگانان ضررهای بزرگی را متحمل شوند.

تعیین زمان حمل بار در تجارت مهم است و لازم است بازرگانان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. این کار باید با توجه به فاکتورهای گوناگونی صورت گیرد. این فاکتورهای را بررسی می‌کنیم.

وضعیت آب‌وهوا و شرایط دریا

در هر روش حمل و نقل از جمله حمل با لنج سنجش شرایط آب و هوا و بستر سفر مهم است. قطعا نسنجیدن یا بی‌توجهی به شرایط آب و هوا و وضعیت دریا می‌تواند باعث نابودی بار شود.

البته شرکت‌های حمل و نقل و ملوانان باتجربه که صاحب لنج هستند یا آن را هدایت می‌کنند، معمولا از این موضوع غافل نیستند.

مراحل بارگیری در بنادر مبدأ

در هر بندر با توجه به شرایط موجود و تجهیزاتی که آن بندر دارد یا مسائل و عوامل دیگر، ممکن است مراحل بارگیری با بنادر دیگر متفاوت باشد. حتی اگر مراحل تقریبا یکسان باشند، ممکن است مدت زمان طی مراحل متفاوت باشد. همه این موارد می‌تواند مدت زمان بارگیری را کاهش یا افزایش دهد.

 

قیمت حمل بار با لنج

مدت زمان حمل دریایی از مبدأ تا مقصد

مدت زمان حمل بار ته لنجی بر اساس بنادر مبدأ و مقصد و طول مسیر حمل دریایی تعیین می‌شود. به همین دلیل است که انتخاب بندرها برای بازرگانان مهم است و باید به آن توجه کافی داشته باشند.

مراحل ترخیص کالا و تخلیه بار در بندر مقصد

همان‌طور که بررسی مراحل و مدت زمان بارگیری در بندر مبدأ اهمیت دارد، مراحل ترخیص و تخلیه بار در بندر مقصد نیز مهم است. گاهی تمام مراحل حمل بار با لنج با موفقیت صورت می‌گیرد اما عدم هماهنگی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مراحل ترخیص و تخلیه کالا در بندر مقصد می‌تواند تمام زحمات و هزینه حمل بار با لنج را به هدر دهد.

سپردن کار حمل و نقل بار به شرکت‌های معتبر و مجرب می‌تواند این ریسک‌ها و خسارات را کاهش دهد.

نوع لنج و سرعت عمل نیروها

چنانچه کار حمل و نقل بار خود را به یک شرکت خوب سپرده باشید، لنجی کارآمد برای حمل بار شما در نظر می‌گیرند و نیز از نیروها و تجهیزاتی در بارگیری و تخلیه استفاده می‌شود که مدت زمان حمل را به کم‌ترین میزان برساند.

کالاهای قابل حمل با لنج

حمل بار ته لنجی همان‌طور که محدودیت گمرک ندارد، معمولا در نوع بار نیز محدودیت زیادی ندارد. انواع بارها مانند لوازم منزل، پوشاک، مواد غذایی و … را می‌توان به صورت ته لنجی انتقال داد. برخی از رایج‌ترین کالاهای قابل حمل با لنج این موارد هستند:

  • برخی تجهیزات سبک مانند مینی لودر، ماشین‌آلات کشاورزی یا صنعتی و لیفتراک‌های کوچک
  • تجهیزات پزشکی متنوع
  • انواع پوشاک، کیف و کفش
  • عطرها و لوازم آرایشی و بهداشتی
  • انواع دستگاه‌های دیجیتالی و الکترونیکی
  • لوازم خانگی
  • مواد غذایی

 

حمل بار از دبی با لنج

 

 می‌بینیم که ارسال بار با لنج می‌تواند شامل کالاهای بسیار متنوعی باشد. این تنوع در کنار حذف هزینه گمرک و ترخیص، بازرگانان ایرانی بسیاری را به واردات با لنج به ویژه از دبی تشویق می‌کند. ضمن این‌که حمل بار ته لنجی روشی مطمئن است البته اگر شرایط آن به درستی رعایت شود و حمل و نقل چنان که گفتیم به شرکت‌های معتبر سپرده شود.

 

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل دریایی از جمله حمل خرده بار، حمل کانتینری و حمل فله با کشتی می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه با ما در تماس باشید.

 

مراحل حمل بار از دبی با لنج

دبی یکی از مقاصد تجاری است که در انجا بسیاری از محموله‌ها از طریق بار ته لنحی به کشورهای همسایه و به ویژه ایران منتقل می‌شود. این سری از محموله‌ها از کشورهای مختلف همچون چین به دبی ارسال می‌شوند و در آنجا به صورت بار ته لنجی به بندرعباس و بنادر دیگر فرستاده می‌شوند.

به طور متداول مراحل حمل بار از دبی با لنج به شرح زیر است:

  • انتخاب لنج متناسب با محموله و نوع بار
  • مشخصات لنج به فروشنده‌ی کالای مورد نظر شما داده شده تا کالا تحویل گرفته شود.
  • لنج در اسکله بارگیری می‌کند و به سمت بندر مورد نظر در ایران حرکت می‌کند.
  • تخلیه بار لنج‌ها بر اساس نوبت صورت می‌گیرد و محموله با عنوان ته لنجی از گمرک خارج می‌شود.

تخمین قیمت حمل بار با لنج

در برآورد قیمت حمل بار با لنج باید چند عامل در نظر گرفته شوند:

 ابعاد و وزن کالا: این مورد بدیهی است و در تمام روش‌های حمل و نقل به عنوان ملاکی برای تعیین هزینه حمل بار در نظر گرفته می‌شود.
 میزان ارزش کالا: هرقدر که کالاهای شما ارزشمندتر و نفیس‌تر باشند، به دلیل افزایش حساسیت و دشوارتر شدن حمل و نقل از مراحل بارگیری گرفته تا حمل دریایی و تخلیه هزینه حمل بار با لنج افزایش می‌یابد.
 نوع کالا: این‌که کالا فسادپذیر یا فسادناپذیر باشد، در هزینه حمل تأثیرگذار است. همچنین برای برخی از کالاها ممکن است شرایط خاصی برای نگهداری و حمل نیاز باشد.

حمل بار با لنج تنها یکی از روش‌های ارسال بار دریایی به نقاط مختلف می‌باشد برای آشنایی با روش‌های بیشتر کلیک کنید: روش های حمل و نقل دریایی

برای دریافت مشاوره حمل دریایی و استعلام قیمت حمل کانتینری از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان دریا زمین اروند در تماس باشید.

کلام آخر

حمل بار با لنج به معنای حمل و جابجایی بار با استفاده از قایق‌های کوچک و سبکی است که به آن لنج گفته می‌شود. این روش برای حمل بار در مناطقی که دسترسی به بنادر و پایین آوردن بار به ساحل مشکل است، استفاده می‌شود. جنوب ایران به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد امکان حمل بار با لنج را برای بازرگانان فراهم می‌کند. این روش حمل و نقل به ویژه در تجارت ایران و امارات کارآمد است و کالاهای متنوعی را می‌توان از دبی یا شارجه به بنادری در ایران مانند بوشهر و گناوه وارد کرد و یا از این بنادر به امارات فرستاد. حذف هزینه گمرک و ترخیص کالا یکی از مهم‌ترین مزایای این روش است که سبب می‌شود بازرگانان از آن استقبال کنند.

Comments

  • حمل بار از دبی با لنج به ایران چقدره ؟

    • سلام و عرض ادب

      هزینه حمل بار از دبی با لنج به ایران به شرایط مختلفی بستگی داره برای استعلام دقیق از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645