کانتینر 20 فوت ویژه حمل دریایی

Posted by پشتیبان سایت
Category:

کانتینر 20 فوت چه ویژگی هایی دارد؟ هزینه اجاره آن چقدر است؟ مهم ترین کاربرد کانتینر 20 فوت ویژه حمل دریایی چیست و برای چه کالاهایی استفاده می شود؟! ابعاد کانتینر 20 فوت بر چه اساسی تعیین می شود؟ ظرفیت کانیتنر 20 فوت چیست و حداکثر ظرفیت باری آن چقدر است ؟ برای پاسخ به این پرسش ها و آشنایی کلی با موضوع حمل کانتینری با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و کانتینری، در این مقاله همراه شوید.

کانتینر چیست؟

یکی از موضوعات مهم در صنعت حمل ونقل دریایی، ارسال بار با کانتینر است. در صنعت باربری به جعبه های بزرگ فلزی که با هدف جابجایی کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد کانتینر می گویند.

کانتینرها در ابعاد استاندارد مانند کانتینر 10 فوت، کانتینر 20 فوت، کانتینر 40 فوت و… ساخته می شود. جنس بدنه کانتینرها به گونه ای است که در برابر آب و رطوبت و تابش نور خورشید دارای مقاومت و استحکام لازم باشد.

حجم کانتینر 20 فوت

همچنین طراحی کانتینرها مناسب بارگیری محموله و تخلیه بار و مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می شود. داشتن گنجایش و فضای کافی یکی  از ویژگی های مهم انواع کانتینرها به شمار می رود.

در رابطه با این مطلب پیشنهاد می‌شود مقاله کانتینر چیست را به طور کامل مطالعه فرمایید.

اندازه استاندارد کانتینرها

همان طور که عنوان شد کانتینرها دارای ابعاد مختلفی است. در کانتینرها مشخصه های مختلفی مانند حداکثر وزن مجاز حمل بار، تعداد درب های ورودی و خروجی، کنترل دما، وضعیت عایق بندی و طراحی اندازه کانتینر باید بر اساس استانداردهای جهانی باشد.

به طور کلی انواع کانتینربر اساس اندازه به دو نوع رایج تقسیم می شود:

کانتینر 20 فوت چیست ؟

 کانتینر 20 فوت یک جعبه فولادی ضد زنگ بزرگ در ابعاد 6 متر در عرض 2.4 با ارتفاع 2.75 متر است که برای حمل و نقل دریایی و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از کانتینر به دلیل ظرفیت باری مناسب و ضد سرقت بودن، مقاوم در برابر ضربه، گرد و غبار به عنوان یکی از پرکاربردترین کانتینرها در صنعت حمل و نقل به شمار می‌رود.

ضمن آنکه پس از استفاده از کانتینرهای 20 فوتی در حمل و نقل از آن‌ها به عنوان انبار و سایر کاربردهای مشابه نیز استفاده می‌شود. علاوه‌براین از این دسته از کانتینرها به عنوان فروشگاه یا کیوسک‌های خدماتی و حتی برای اسکان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی کانتینر 20 فوت

احتمالا تا بحال در سطح شهر کانتینرهایی که به عنوان دکه نگهبانی در سازه های مختلف ساختمانی برپا شده اند را دیده اید. یکی از کاربردهای کانتینر 20 فوت به همین منظور می باشد.

همچنین بیشترین کاربرد کانتینر 20 فوت که تحت عنوان کانتینر 6 متری نیز شناخته می‌شود در حمل و نقل دریایی برای ارسال بارهای کم حجم و کوچک است.

ابعاد کانتینر 20 فوت

اندازه ها و ابعاد کانتینر 20 فوت استاندارد به شرح زیر است:

  • طول داخلی : 5.9 متر
  • عرض داخلی : 2.35 متر 
  • ارتفاع داخلی : 2.39 متر 
  • عرض درب : 2.35 متر 
  • حجم داخلی : 33.2 متر مکعب 
  • وزن کانتینر 20 فوت : 1.8 تن
  • میزان وزن بار مجاز کانتینر 20 فوت : 17.5 تن

حجم کانتینر 20 فوت ویژه حمل دریایی

به طور معمول حجم کانتینر 20 فوت 33 مترمکعب و حداکثر ظرفیت بار آن 28220 کیلوگرم است. اگر برای ارسال بار دریایی قصد دارید کانتینر 20 فوت یا سایر مدل های کانتینر را اجاره کنید باید با شرایط آن آشنایی لازم را داشته باشید.

در مرحله اول بر اساس حجم بار کانتینری با ظرفیت مناسب برای حمل ونقل محموله شما انتخاب می شود. در مرحله بعد کانتینر به محل بارگیری کالا انتقال داده می شود. پس از بارگیری، کانتینر به روش های مختلف به محل تخلیه بار ارسال می گردد.

انواع کانتینر 20 فوت بر اساس نوع

در یک دسته بندی دیگر کانتینرها بر حسب نوع، دسته بندی های مختلفی دارند. از جمله:

  • کانتینر سرباز
  • کانتینر یخچالی
  • کانتینر تانکری
  • کانتینر عایق دار
  • کانتینر تهویه دار
  • کانتینر حمل گاز  

یکی از موضوعات مهم هنگام ارسال دریایی بار، انتخاب یکی از انواع کانتینرهای بالا بر اساس جنس، حجم و نوع کالا می‌باشد. برای آشنایی کامل با مدل‌های مختلف کانتینر و ظرفیت آن‌ها کلیک کنید: انواع کانتینر

ابعاد کانتینر 20 فوت

روش های اجاره کانتینر 20 فوت

از کانتینر استفاده های مختلفی می شود. به عنوان مثال در پروژهای ساختمانی برای مجهز کردن کارگاه های ساخت و ساز به دلیل مناسب بودن ابعاد کانتینر 20 فوت از این مدل استفاده می شود. کاربرد کانتینر برای انبار ذخیره کالاهای مختلف نیزبسیار رایج است.

همچنین از این نوع جعبه های محکم فلزی برای ارائه سرویس های مختلف به عنوان کیوسک های خدماتی رفاهی نیز استفاده می گردد. اما یکی از مهمترین کاربردهای کانتینر در صنعت حمل دریایی است.

در هر حال به دلیل مزایای زیاد انواع کانتینرها از جمله مناسب بودن ظرفیت کانتینر 20 فوت، تقاضا برای اجاره کانتنرها توسط تجار، بازرگانان، شرکت های تجاری، سازندگان، صنعتگران و مشاغل مختلف خدماتی بسیارزیاد است.

در صورت نیاز به کانتینر 20 فوت برای ارسال بار می توانید با شرکت های معتبر حمل ونقل تماس بگیرید واز شرایط و قیمت آن آگاه شوید. ممکن است بخواهید کل کانتینر را اجاره کنید یا تنها به بخشی ازفضای داخلی کانتینر نیاز داشته باشید. در هر حال کارشناسان شرکت های حمل بار شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

اهمیت حمل بار دریایی با کانتینر

امروه حمل کانتینری به عنوان یکی از رایج ترین و به صرفه ترین روش های حمل و نقل بار شناخته شده است. روش حمل کالا با کانتینر دریایی، زمینی یا هوایی است که هر کدام شرایط و ویژگی های خاص خود را دارا می باشد. با این حال بیشترین ظرفیت حمل و نقل بین المللی مربوط به حمل بار دریایی با کانتینر است.

این نوع حمل و نقل تاکنون نقش موثری در توسعه اقتصادی و گسترش مبادلات تجاری کشورهای مختلف داشته است. هر چند حمل دریایی خود نیز به روش های مختلفی انجام می شود اما حمل دریایی به روش حمل بار با کانتینر بخش عمده ای از صنعت حمل و نقل دریایی را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی می توان گفت حمل بار با کانتینر20 فوتی، 40 فوتی و کانتینرهای بزرگتر نقش چشمگیری در رونق تجارت جهانی و افزایش سطح اقتصاد آن داشته است.

شرکت حمل و نقل دریایی بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل کانتینری است. برای استعلام قیمت حمل کانتینر دریایی از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

ظرفیت کانتینر 20 فوت

خدمات شرکت های حمل و نقل دریایی

شرکت های معتبر حمل و نقل دریایی خدمات و سرویس های متنوعی را در زمینه ارسال بار با کانتینر به بازرگانان و شرکت های تجاری ارائه می دهند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیراشاره کرد:

  •  سرویس های کانتینری EXW
  • سرویس های کانتینری FOB
  • سرویس های حمل کانتینری فول بار
  • سرویس های کانتینری یخچالی، فلت رک
  • سرویس های کراس استاف و …

هزینه کانتینر 20 فوت و40 فوت

قیمت نهایی حمل کانتینری به عوامل مختلفی بستگی دارد. وزن بار، نوع کالا، فاصله مبدا تا مقصد و نوع قرارداد از جمله مهم ترین عوامل موثر در هزینه کانتینر 20 فوت و 40 فوت می باشد. البته توجه داشته باشید که قیمت اجاره کانتینر 20 فوت تقریبا مشابه کانتینرهای 40 فوتی است و تفاوت چندانی با آن ندارد.

The 20′ container is the most popular worldwide. It is also the smallest container within the standard dimensions, and it is often used for heavy loads, such as machinery and raw materials e.g., iron or similar used in the building and construction industry. But it is also used for transporting ordinary consumer goods and products

کانتینر 20 فوتی محبوب ترین در سراسر جهان است. همچنین کوچکترین ظرف در ابعاد استاندارد است و اغلب برای بارهای سنگین مانند ماشین آلات و مواد اولیه مانند آهن یا موارد مشابه مورد استفاده در صنعت ساختمان و ساختمان استفاده می شود. اما برای حمل و نقل کالاها و محصولات مصرفی معمولی نیز استفاده می شود.

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل دریایی، کراس استافینگ، ترانشیپمنت و …. می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

پایان

شما در این مقاله با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات کشتیرانی و حمل ونقل دریایی همراه بودید. ما در این مطلب درباره حمل کانتینری، ابعاد کانتینر 20 فوت ، حجم کانتینر 20 فوت، وزن کانتینر 20 فوت و همچنین هزینه اجاره کانتینر اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دادیم. در پایان یادآور می شویم که برای اطلاع دقیق از هزینه حمل کانتینری و یا سایر خدمات حمل بار می توانید با مشاوران متخصص شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند تماس بگیرید و از راهنمایی های آن بهره مند شوید. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645