کانتینر ۴۰ فوت چیست ؟

Posted by پشتیبان سایت
Category:

کانتینر ۴۰ فوت نوعی جعبه فلزی و دارای مقاومت بالا با ابعاد 2.5 در ۱۲ می باشد که کاربرد زیادی در صنعت حمل و نقل کالا دارد. به کانتینر های ۱۲ متری نیز کانتینر ۴۰ فوت می گویند. اما اصطلاح کانتینر ۴۰ فوتی به لحاظ بین المللی رایج تر می باشد. طول این کانتینر ۱۲ متر و عرض آن ۲.۲۵ متر می باشد.

 امروزه کالاهای مختلف از طریق دریایی و زمینی در سرتاسر جهان در حال جابجایی هستند. به همین دلیل کانتینر ها استفاده های زیادی در حمل و نقل بار های مختلف دارند. در ادامه با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل بین المللی و حمل کانتینری همراه باشید تا ظرفیت کانتینر 40 فوت و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ابعاد کانتینر ۴۰ فوت

 مزایای کانتینر ۴۰ فوت

استفاده از کانتینر ها از جمله کانتینر ۴۰ فوت باعث یکپارچه سازی محموله‌های ارسالی می شود. از طرفی اندازه این کانتینر به گونه ای است که به راحتی می توان حجم زیادی از کالاهای مختلف را در آن جا داد. ابعاد این کانتینر طبق استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است به نحوی که به راحتی بر روی کفی تریلی قرار می گیرد و از لحاظ طولی و عرضی و ارتفاع هنگام بارگیری محدودیتی ندارد.

 حمل و جابجایی کانتینر ۴۰ فوتی نیز بسیار راحت است زیرا در هشت گوشه کانتینر ۴۰ فوت ابزاری برای اتصال بهتر قلاب جرثقیل تعبیه شده است. از این قلاب ها در زمان بارگیری و همچنین تخلیه بار و بستن کانتینر بر روی کفی تریلی استفاده می شود. در نتیجه مهار کانتینر ۴۰ فوت و جابجایی آن هنگام حمل و نقل بسیار راحت است.

در رابطه با این مطلب پیشنهاد می‌شود مقاله کانتینر چیست را به طور کامل مطالعه فرمایید. کانتینر 40 فوت در صورت قرار گرفتن در برابر آسیب های محیطی از جمله رطوبت، آب و نور خورشید دارای مقاومت بالایی می باشد. برای ساختن این نوع کانتینر ها از ورق های آهنی فرم دار محکم و سنگین استفاده می شود.

ساختار این ورق ها به گونه ای است که مقاومت بالایی دارد و علاوه بر استحکام در برابر ضربات محیطی و رطوبت، مانع سرقت محموله و کالاهای داخل کانتینر می شود.

طراحی و ساخت این ورق های آهنی به گونه‌ای است که به وسیله رباط های مخصوص در امتداد یکدیگر جوش داده شده اند. همچنین برای استقامت بیشتر و جلوگیری از زنگ زدگی سطح آن با ابزار مخصوص رنگ آمیزی می شود.

مشخصات فنی کانتینر 40 فوت

مشخصات کلی و ابعاد کانتینر ۴۰ فوت استاندارد ( طول و عرض کانتینر 40 فوت  ) عبارت است از :

  •  طول خارجی (پشت تا پشت) : 12.192 متر 
  • طول داخلی : 12.032 متر 
  • عرض خارجی (پشت تا پشت) : 2.438 متر 
  • عرض داخلی : 2.352 متر  
  • ارتفاع خارجی (پشت تا پشت) : 2.591 متر
  •  ارتفاع داخلی کانتینر 40 فوت استاندارد : 2.385 متر 
  •  عرض درب : 2.343 متر 
  • ارتفاع درب : 2.280 متر 
  • حجم داخلی : 67.5 متر مکعب

ابعاد کانتینر ۴۰ فوت

در حال حاضر کانتینر ۴۰ فوت برای استفاده در صنعت حمل بار دریایی و سایر استفاده های صنعتی به دو صورت ساخته و به بازار عرضه می گردد. از جمله:

کانتینر 40 فوت های کیوب    high cube container

 ارتفاع کانتینر 40 فوت های کیوب  ۲.۹ متر می‌باشد. از این کانتینر برای قرار دادن کالاهای بیشتر در داخل فضای کانتینر و همچنین جاگیری بارهایی که دارای ارتفاع بلند می‌باشند استفاده می شود. به این نوع کانتینر های کیوب نیز می‌گویند.

کانتینر 40 فوت های کیوب کرایه و هزینه بیشتری نسبت به مدل های معمولی یا استاندارد دارد. از طرفی به دلیل برخی محدودیت ها تنها شرکت های حمل و نقل خاصی از این نوع کانتینر 40 فوت های کیوب برای جابجایی کالاهای مشتریان خود استفاده می‌کنند.

 

کانتینر 40 فوت های کیوب

شرکت حمل و نقل دریایی بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل کانتینری است. برای استعلام قیمت حمل کانتینر دریایی از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

کانتینر با ارتفاع معمولی یا استاندارد

ارتفاع کانتینر معمولی طبق استاندارد های بین المللی و شاخص های تعیین شده ۲.۶ متر می باشد. این نوع کانتینر استفاده زیادی در کشورهای مختلف و صنعت واردات و صادرات دارد.

کانتینر ۴۰ فوت کاربردهای وسیع و مدل های مختلفی دارد. در یک دسته بندی دیگر از لحاظ کاربری می توان کانتینر ۴۰ فوت را به چند نوع تقسیم کرد. بنابراین می توان بر اساس نوع کالا یکی از آن ها را برای انتقال و جابجایی بار مورد استفاده قرار دارد. از جمله:

  •  کانتینر ۴۰ فوتی یخچالدار
  •  کانتینر ۴۰ فوتی مخزنی
  • کانتینر ۴۰ فوتی حرارتی
  • کانتینر ۴۰ فوتی اپن تاپ یا روباز
  •  کانتینر ۴۰ فوتی اپن ساید
  •  و کانتینر ۴۰ فوتی تهویه دار

همچنان در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ظرفیت کانتینر ۴۰ فوت استاندارد و مدل کانتینر ۴۰ فوت های کیوب را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. یکی از موضوعات مهم هنگام ارسال دریایی بار، انتخاب یکی از انواع کانتینرهای بالا بر اساس جنس، حجم و نوع کالا می‌باشد.

برای آشنایی کامل با مدل‌های مختلف کانتینر و ظرفیت آن‌ها کلیک کنید: انواع کانتینر

 میزان مجاز بارگیری یا ظرفیت کانتینر ۴۰ فوت

 طبق استانداردهای بین المللی میزان وزن محموله قابل بارگیری در کانتینر 40 فوت همراه با وزن کانتینر می‌بایست دارای وزنی معادل ۳۰.۴۸ تن باشد. این میزان در هر دو نوع کانتینر ۴۰ فوت ارتفاع استاندارد و ارتفاع بلند لحاظ می‌شود. بنابراین وزن کانتینر همراه با بار آن نباید بیشتر از این مقدار باشد.

البته با توجه به متفاوت بودن ساز و کارهای شرکت های تولید کننده کانتینر، مقادیر اعلام شده ممکن است کمی متغیر باشد. در هر حال میزان مجاز کانتینر ۴۰ فوت بر روی بدنه آن درج شده است. عددهایی که در این مطلب به آن اشاره شد استاندارد کلی تولید و استفاده از کانتینر می باشد.

کانتینر 40 فوت چند تن است ؟

کانتینر 40 فوتی معمولاً حدود ۲۷ تن وزن دارد. اما وزن دقیق آن بستگی به نوع بار و شرایط بارگیری دارد.

 

وزن کانتینر 40 فوت

مهمترین کاربرد کانتینر ۴۰ فوت

 هرچند از کانتینر ۴۰ فوت در صنایع مختلف استفاده می شود اما مهمترین کاربرد آن در صنعت حمل و نقل دریایی و زمینی می باشد. یکی از دلایلی که کاربرد این نوع کانتینر را در صنایع مختلف رایج کرده است حمل و نقل راحت کالا در آن، امکان آمارگیری راحت اجناس، بدنه محکم، جلوگیری از سرقت، اخذ بی دردسر مجوزهای صادرات و عوارض واردات کالا، تضمین سلامت بار در حین جابجایی، امکان حمل محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی به صورت فله ای و غیره می باشد.

از کانتینر ۴۰ فوت به عنوان انبار در صنایع مختلف، کارگاه ها و کارخانه ها نیز استفاده می شود. بدنه این نوع کانتینر ها به گونه ای ساخته شده است که محصولات مختلف در آن بدون خطر و تهدید آفات و نفوذ آسیب های محیطی تا مدت های طولانی قابل نگهداری است.

از دیگر کانتینرهای پرکاربرد در صنعت حمل و نقل دریایی و زمینی می‌توان کانتینر 20 فوت را نیز نام برد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ابعاد،وزن و حجم این کانتینر کلیک کنید: کانتینر 20 فوت

 

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و کرایه کشتی، حمل کانتینری و حمل ترکیبی می‌باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره حمل محموله‌های تجاری خود از طریق شماره 09128431894 با کارشناسان مجموعه دریا زمین اروند تماس حاصل فرمایید.

پایان

شما در این مقاله با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات کشتیرانی و حمل و نقل دریایی همراه بودید. ما در این مطلب درباره حمل کانتینری، ظرفیت کانتینر 40 فوت و انواع آن اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دادیم.

به یاد داشته باشید در برخی کشورها استفاده از کانتینر های ارتفاع بلند دارای محدودیت است. بنابراین به طور کلی کانتینرهای 40 فوت معمولی کاربرد بیشتری دارد. از طرفی هزینه‌های حمل با این نوع کانتینر نیز کمی بیشتر از مدل استاندارد می باشد. در پایان یادآور می‌شویم که برای اطلاع دقیق از هزینه حمل کانتینری و یا سایر خدمات حمل بار می‌توانید با مشاوران متخصص شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند تماس بگیرید و از راهنمایی و تخصص آنان بهره‌مند شوید. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات کافی درباره ابعاد کانتینر 20 فوت و ظرفیت کانتینر 40 فوت را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645