معرفی بنادر روسیه

Posted by پشتیبان سایت
Category:

بنادر روسیه به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور که در همسایگی ایران قرار دارد ازاهمیت زیادی برخوردار است. یکی از راه‌های مهم ارتباطی بین کشور ایران و روسیه راه‌ دریایی است که در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی کمک بسیار زیادی به تاجرین ایرانی و صاحبین کالا در کشور روسیه می‌کند. روزانه حجم زیادی از کالاهای مختلف بین دو کشور ایران و روسیه از طریق کشتی‌های تجاری حمل می‌شوند. راه‌های آبی کشور روسیه تقریباً 102 هزار کیلومتر است و بعضا کوتاه‌ترین آن به 33 هزار کیلومتر می‌رسد.

این راه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان به راحتی در آن‌ها کشتیرانی کرد و روابط اقتصادی را گسترش دارد. در ادامه مطلب با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند همراه شوید تا بنادر تجاری روسیه را معرفی کنیم.

بندری در روسیه

دریاهای روسیه

در کشور روسیه تقریبا 120 هزار رودخانه یا رود جریان دارد. طول آن‌ها در حالت کلی به 230 هزار کیلومتر می‌رسد. یکی از بزرگ‌ترین و البته طولانی‌ترین رودخانه ها در‌ روسیه، رود ولگا است که طول آن تقریباً 3700 کیلومتر است. بیشتر شهر‌هایی که در روسیه وجود دارند، در قسمت اروپایی این کشور مخصوصا حاشیه‌های رود ولگا واقع شده اند.

روسیه دارای دو دریای بزرگ، دریای خزر و دریای خزر شمالی است. همچنین روسیه دارای سواحل طولانی در دریای بالتیک، دریای خلیج فنلاند، دریای آزوف، دریای سفید، دریای کاسپین و دریای شمالی است. این دریاها نقش مهمی در صادرات و واردات کالاها، به ویژه نفت و گاز، دارند. همچنین این دریاها برای صید ماهی و تفریحات آبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راه‌های آبی و به خصوص کانال‌های مصنوعی باعث شده است که دریا‌های خزر بالتیک و سیاه به هم متصل شوند. در حال حاضر این دریا‌ها و همچنین بنادر روسیه یکی از مراکز بسیار مهم اقتصادی و صنعتی در منطقه و جهان هستند و حجم زیادی از حمل دریایی به روسیه به همین بنادر انجام می‌شود.

بنادر روسیه در دریای سیاه

در دریای سیاه دو بندر وجود دارد که اولی به بندر نووراسیسک و دومی به بندر توآ پسه مشهور است. در بندر نووراسیسک سرزمین کراسنودار واقع شده است که در یکی از شهرهای جنوبی روسیه می باشد.

در دوره جماهیر شوروی به یک سری از سرزمین‌ها القاب خاصی داده می‌شد. در آن دوره، بندر نووراسیسک شهر قهرمان نام گرفت و البته بیشتر مردم این بندر، هنوز آن را به نام شهر قهرمان می‌شناسند.

یکی از مهم ترین نکاتی که می‌توان در مورد بندر نووراسیسک گفت اشاره به این ویژگی است که این بندر جزو بهترین بنادر تجاری روسیه به شمار می رود.

دریای آزوف و بندر تاگانروگ

در شمال روسیه شهری بندری وجود دارد که با نام بندر تاگانروگ شناخته می‌شود و از مهم‌ترین شهر‌های بندر شرق روسیه است. این شهر در قسمت شمالی دریای آزوف واقع شده است. در سال 2005 جمعیت این بندر در حدود 279000 نفر شمارش شد.

در بندر تاگانروگ پایگاه نیروی دریایی توسط فردی به نام پتر کبیر ساخته شده که طبق گزارشات این پایگاه در تاریخ 12 سپتامبر 1698 گشایش یافته است.

بنادر روسیه

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل کانتینری به سراسر مقاصد تجاری جهان است. جهت دریافت مشاوره از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید و از تجربه و تخصص آن‌ها بهره‌مند شوید.

چه بنادری در دریای بالتیک وجود دارند؟

در دریای بالتیک تقریباً 3 بندر ساخته شده است که در ادامه به هر کدام از این بنادر اشاره می کنیم.

 سن پترزبورگ

بزرگ‌ترین و البته دومین شهر بزرگ کشور روسیه بندر سن پترزبورگ است که بعد از مسکو پرجمعیت‌ترین شهر روسیه محسوب می‌شود. برای این که با مکان دقیق آن آشنا شوید، بهتر است بر روی نقشه به شمال غرب روسیه توجه کنید؛ زیرا این بندر دقیقا در همین منطقه واقع شده است.

کالینینگراد

در مرکز استان کالینینگراد شهری بندری وجود دارد که بیشتر مردم، این بندر را با نام بندر کالینینگراد می‌شناسند. این بندر در شمال اروپا و بین کشورهای لهستان و لیتوانی گسترش یافته است.

برای اینکه بهتر با موقعیت مکانی بندر کالینینگراد آشنا شوید بهتر است که به تصاویر آن در اینترنت توجه کنید؛ چرا که قسمتی از خاک اصلی روسیه به طور کامل جدا شده و این بندر در آن قسمت تشکیل شده است؛ به گونه‌ای که تقریبا 300 کیلومتر با روسیه و منطقه اصلی روسیه فاصله دارد.

در این بندر، ناوگان بسیار مهمی به نام ناوگان بالتیک قرار دارد؛ این ناوگان در جنگ جهانی دوم تحت سلطه سربازان روسیه بود. بعد از جنگ جهانی دوم در طی جنگ با کشور‌های دیگر این قسمت از خاک روسیه جدا و به بندر تبدیل شده است.

 بالستیک و ویبورگ

شهر ویبورگ در شمال غرب روسیه واقع شده که تقریباً 70 مایل با آن فاصله دارد. مساحت آن تقریبا 102 کیلومتر مربع بوده و در سال 2008 جمعیت آن 78349 نفر اعلام شده است.

بندر روسیه

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی از جمله کراس استاف، ترانشیپ کالا، حمل ترکیبی و حمل کانتینری است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل دریایی با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بندر آرخانگلسک در دریای سفید

در قسمت شمال روسیه تنها بندری که وجود دارد بندر آرخانگلسک است. جمعیت شهر قطبی آرخانگلسک در حدود 350 هزار نفر برآورد شده است.

یکی از مزیت‌های بندر آرخانگلسک این است که در تمام فصول سال می‌توان در آن کشتیرانی انجام داد و چون فرآیند کشتیرانی در این منطقه به راحتی و سهولت انجام می شود به همین دلیل به آن بندر آرخانگلسک می‌گویند که تقریباً در تمام کشورهای دنیا به این نام شهرت یافته است؛ این بندر جزو بنادر روسیه در خزر است.

بنادر دریای ژاپن

روسیه با ژاپن نیز دارای مرز دریایی مشترک است. ازجمله بندر وانینو، واستو چنی و بنادر زیر:

 ولادی واستوک

در جنوب شرق روسیه بندری به نام ولادی واستوک وجود دارد که در مرکز سرزمین پریمورسکی واقع شده است. بیشتر ناوگان ها در این بندر ساکن می‌شوند.

ناخودکا

در سرزمین پریمورسکی بندری به نام بندر ناخودکا واقع شده است که جمعیت آن در سال 2002 در حدود شب 148826 نفر بوده است. با بررسی‌هایی که انجام شد، محققان متوجه شدند که با گذر زمان تعداد افراد ساکن این بندر به شدت کاهش یافته است. در هر حال یکی از شهر های بسیار بزرگ که جزو بندر شرق روسیه بوده بندر ناخودکا است.

برای آشنایی با موقعیت جغرافیایی آن بهتر است به این نکته اشاره کنیم که این بندر از شهر مسکو تقریباً 1000 کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن از بندر ولادی وستوک حدوداً 85 کیلومتر برآورد شده است. شهرهای زیادی در اطراف این بندر هستند؛ یکی از نزدیک‌ترین شهرها به بندر ناخودکا، شهر پارتیزانسک است که حدوداً 50 کیلومتر با آن فاصله داشته و در شمال بندر ناخودکا واقع شده است.

بنادر روسیه در خزر

بنادر روسیه در خزر دو مورد هستند که بیشتر مردم آن‌ها را به نام شهر آستراخان و جمهوری داغستان می‌شناسند. در ادامه مطالب در مورد این دو بندر توضیحاتی را ارائه می‌دهیم. در شهر آستراخان که در قسمت جنوب مسکو واقع شده است 11 جزیره وجود دارد. در این شهر چندین ساحل ساخته شده؛ در سمت چپ ساحل ولگا و در بخش راست این ساحل تقریباً 20 درصد از ساکنین کل بندر آستاراخان در حال سکونت هستند.

جمهوری داغستان نیز جزو فدرال‌های کشور روسیه است که به صورت جمهوری اداره می‌شود. بزرگ‌ترین شهر بندر جمهوری داغستان، شهر ماخاچ ‌قلعه است. بعد از شهر ماخاچ قلعه، شهر دربند یکی از مهم‌ترین شهرهای بندر جمهوری داغستان است. این 2 بندر از بنادر تجاری روسیه نیز هستند.

بنادر روسیه در خزر شامل بنادر آستراخان، ماخاچکالا، ترکمن‌باشی، بندر ترکمن و بندر روسکلا است. این بنادر به عنوان دروازه های ورود و خروج کالاهای تجاری بین روسیه، ایران، کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی شناخته می‌شوند. همچنین بنادر روسیه در خزر به دلیل وجود صادرات نفت و گاز، نقش مهمی در صادرات این محصولات دارند.

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و حمل کانتینری به سراسر مقاصد تجاری جهان است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

در این مطلب مهمترین بنادر روسیه را به شما معرفی کردیم. شناخت این بنادر، موقعیت جغرافیایی و کارکردهای آن به فعالین در حوزه صادرات و واردات و امور حمل و نقل کمک می کند فعالیت های اقتصادی خود را بهتر و با برنامه ریزی دقیق تری پیش ببرند. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Comments

  • عالی بود امیدوارم بشه بیشتر تعامل داشته باشیم

    • سلام و عرض ادب

      ممنون از حسن نیت شما.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645