مهمترین بنادر کانادا، اسامی بنادر کانادا

کانادا یکی از برترین مقاصد تجاری دریایی می‌باشد که در شمال قاره آمریکا واقع شده است و همراه با 13 ایالت خود از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام امتداد یافته است. مونترال، ونکوور، هالیفاکس از جمله مهم‌ترین بنادر کانادا هستند که راه‌های ارتباطی دریایی و کشتیرانی کانادا با سایر کشورها را هموار نموده است. کانادا به دلیل داشتن روابط گسترده با آمریکا و وجود استانداردهای بالا برای زندگی به یکی از کشورهای مهاجرتی و مبدایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. اقتصاد کانادا از ظرفیت بالایی برای سرمایه‎‌گذاری خارجی برخوردار است و بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاران و تجار خارجی فراهم نموده است. به همین دلیل به یکی از مقاصد مهم بازرگانان برای تجارت و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی اسامی بنادر کانادا ویژه کشتیرانی و حمل دریایی بپردازیم. در ادامه با شرکت حمل و نقل دریایی دریا زمین اروند همراه باشید.

مهمترین بنادر کانادا برای کشتیرانی

ارسال بار دریایی به کانادا یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای جابه‌جایی مقادیر زیاد کالا در مسافت‌های طولانی می‌باشد. حضور بنادر کشتیرانی کانادا باعث برقراری ارتباط گسترده این کشور با قطب‌های تجاری در اقصی نقاط جهان شده است.

کانادا از نظر موقعیت جغرافیایی با چندین جبهه از اقیانوس هم‌مرز است و همین امر سبب شکل‌گیری کارآمدترین و مدرن‌ترین بنادر کانادا در جهان شده است. ضمن آنکه دسترسی آسان و نسبتا ارزان‌تر به قلمرو این کشور را از طریق راه دریایی و کشتیرانی میسر نموده است. از جمله بزرگترین و مهمترین بنادر کانادا که پر رفت و آمدترین بنادر نیز شناخته می‌شوند می‌توان موارد زیر را نام برد.

1. بندر ونکوور

این بندر بزرگترین بندر کشتیرانی کانادا می‌باشد که تحت نظارت و اداره ونکوور فریزر می‌باشد. در آمریکای شمالی، بندر ونکوور سومین بندر از حیث بیشترین ظرفیت بارگیری می‌باشد.

ضمن آنکه به دلیل موقعیت استراتژیک این بندر بین مسیرهای تجاری مختلف اقیانوسی و مسیرهای ماهیگیری رودخانه به عنوان بندر اصلی تسهیل کننده تجارت بین کشوری و سایر اقتصادهای جهانی معرفی شده است. لازم ذکر است که شبکه پیچیده‌ای از بزرگراه‌های بین‌ایالتی و خطوط ریلی به این بندر خدمت رسانی می‌کند.

از بنادر مهم و پر رفت و آمد کانادا

بندر ونکوور بیش از 76 میلیون تن از محموله کل کشور را جا‌به‌جا می‌کند. این بندر با 25 پایانه حمل کانتینری، حمل بار فله برای بیش از 30000 نفر اشتغال‌زایی کرده است که با کشتیرانی ( ارسال بار با کشتی)، کشتی‌سازی و تعمیرات، صنعت دریانوردی سروکار دارند.  علاوه بر اهمیت این بندر در صنعت کشتیرانی و حمل بار دریایی، بندر ونکوور بندر اصلی برای سفرهای دریایی ونکوور- آلاسکا نیز می‌باشد.

2.بندر مونترال

مونترال یکی از از بنادر مهم و پر رفت و آمد کانادا است. بندرمونترال واقع در نزدیکی رودخانه سنت لارنس یکی دیگر از مهمترین بنادر کانادا می‌باشد، این بندر در کوتاه‌ترین مسیر تجاری مستقیم بین آمریکای شمالی، مدیترانه و اروپا قرار دارد، همین امر سبب تاثیر زیاد این بندرگاه بر اقتصاد کبک و مونترال شده است.

علاوه‌براین بندر مونترال به عنوان یک بندر کانتینری بین‌المللی، خدمات کشتیرانی خود را به تورنتو، سایر مناطق مرکزی کانادا، غرب میانه ایالات متحده و شمال شرق ایالات متحده ارائه می‌دهد.

این بندر با بهره‌مندی از جدید‌ترین فناوری و هوش مصنوعی بستر مناسبی را برای حمل کانتینری فراهم نموده است و با وجود چندین ترمینال کارنتینری به بالاترین ظرفیت TEU رسیده است به گونه‌ای که تناژ بار این بندر سالانه بیش از 35 میلیون تن متریک می‌باشد.

این بندر به لطف خدمات مستقیمی که خطوط کشتیرانی بین مونترال و بنادر حمل و نقل در دریای مدیترانه و کارائیب ارائه می‌دهند، از ترافیک عبوری کانال سوئز و کانال پاناما بهره می‌برد.

لازم ذکر است که بندر مونترال علاوه‌بر خدمات حمل بار دریایی و کشتیرانی از کشتی‌های کروز و مسافرتی نیز استقبال می‌کند. این بندر توسط اداره بندر مونترال اداره می‌شود.

3. بندر پرنس روپرت

پرنس روپرت یکی دیگر از بنادر کانادا است که به عنوان یک جایگزین برای بندر ونکوور ساخته شده است. پرنس روپرت که در 350 مایلی شمال ونکوور قرار دارد، سریع‌ترین بندر کانادا در دهه گذشته بوده است.

بندری در کانادا

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و حمل کانتینری به سراسر مقاصد تجاری جهان است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

این بندر در ناحیه ساحلی شمال بریتیش کلمبیا واقع شده و دسترسی گسترده‌ای به بازار جهانی دارد. بندر پرنس روپرت سومین بندر شلوغ کانادا از نظر حجم کانتینر و ظرفیت بار پس از بندر مونترال و بندر ونکوور است .

این بندر که در سال 2007 به عنوان بندر انتقال کشتی به ریل افتتاح شد، فوراً مورد توجه کشتی‌گیران قرار گرفت و محموله‌های کانتینری در هر یک از شش سال گذشته با درصد دو رقمی افزایش یافت.

4. بندر هالیفاکس

بندر هالیفاکس یکی دیگر از بنادر مهم کانادا می‌باشد که شامل تاسیسات بندری و کشتیرانی مختلف در هالیفاکس، نوا اسکوشیا است. این بندر در سواحل شرقی کانادا واقع شده است و از لحاظ استراتژیکی به عنوان اولین دروازه ورودی و آخرین دروازه خروجی آمریکای شمالی واقع شده است، یک بندر طبیعی عمیق، عریض و بدون یخ با جزر و مد است و دو روز به اروپا و یک روز به آسیای جنوب شرقی (از طریق کانال سوئز) نزدیکتر است.

علاوه بر این، این یکی از معدود بندرهای ساحلی شرقی است که می‌تواند کشتی‌های کانتینری پست پانامکس با بار کامل را با استفاده از آخرین فن‌آوری پذیرایی و خدمات رسانی کند.

این بندر سالانه بیش از 1500 کشتی را اداره می کند، 15000 شغل ایجاد می کند و 2 میلیارد دلار تأثیر اقتصادی دارد. هالیفاکس یکی از چهار بندر کانتینری برتر کانادا از نظر حجم حمل بار است.

5. بندر سنت جان

سنت جان یک شهر بندری در اقیانوس اطلس است که در خلیج فاندی در استان نیوبرانزویک، کانادا واقع شده است. بندر سنت جان واقع در این شهر بزرگترین بندر آتلانتیک کانادا از نظر حجم است و پایگاه باری متنوعی دارد و به طور متوسط سالانه 28 میلیون تن بار شامل فله خشک و مایع، فله شکسته و کانتینر را جا‌به‌جا می‌کند.

پورت سنت جان که تنها یک ساعت با مرز ایالات متحده فاصله دارد، از ترانزیت یک روزه با پایگاه های جمعیتی اصلی در مرکز کانادا، شمال شرق و میانه غرب ایالات متحده برخوردار است.
بندر سنت جان دارای اتصال عالی به بازارهای داخلی کانادا از طریق جاده و راه آهن و همچنین یک پایانه تفریحی پرطرفدار است. در این بندرپایانه‌های تامین نفت خام، بازیافت ضایعات فلزات و سایر کالاها تعبیه شده است.

6. بندر تورنتو

بندر تورنتو، یکی از بزرگترین بنادر داخلی کانادا، در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. بندر تورنتو که چند دقیقه از مرکز شهر تورنتو فاصله دارد، از سال 1793 به عنوان دروازه تورنتو به دریای سنت لارنس و بنادر دریایی در سراسر جهان عمل کرده است.

بندری در غرب کانادا

این بندر که در درجه اول به عنوان یک مقصد بار فله خدمت می کند، دارای شبکه‌ای یکپارچه از پیوندهای مقرون به صرفه بین وجهی به حمل و نقل جاده‌‍ای، ریلی و هوایی است که به عنوان یک قطعه منحصر به فرد و حیاتی از زیرساخت‌های اقتصادی شهر عمل می کند. علاوه بر جابه‌جایی بار، این بندر همچنین پذیرای کشتی‌های کروز و مسافران از سراسر جهان از طریق ترمینال کشتی‌های کروز است.

 

در رابطه با این مقاله پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را مطالعه فرمایید، تا اطلاعات بیشتری درباره طریقه حمل دریایی به مقاصد تجاری جهان کسب نمایید.

 

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و کرایه کشتی، حمل کانتینری و حمل ترکیبی می‌باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره حمل محموله‌های تجاری خود از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه دریا زمین اروند تماس حاصل فرمایید.

 

صنعت کشتیرانی یکی از حیاتی‌ترین صنایع حال حاضر می‌باشد که اقتصاد جهانی به آن وابسته می‌باشد. موقعیت جغرافیایی کانادا و بنادر زیادی که در این کشور وجود دارد، آن را به یک قطب تجاری و مقصدی برای کشتی‌های باربری تبدیل کرده است. لذا حمل و نقل دریایی از اقصی نقاط مختلف به بنادر کانادا و بالعکس به سایر نقاط با هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر از حمل هوایی صورت می‌پذیرد به ویژه برای حمل کانتینری و حمل فله. در این مقاله سعی کردیم به معرفی مهمترین و بزرگترین بنادر کانادا بپردازیم و درباره موقعیت جغرافیایی، ظرفیت بنادر و مسیرهای دسترسی آن‌ها صحبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645