مهمترین و بزرگترین بنادر چین

Posted by پشتیبان سایت
Category:

بنادر چین بصورت سالانه وظیفه انجام حجم بسیار زیادی از صادرات و واردات جهان را به عهده دارد. مرزهای آبی چین گستردگی زیادی دارد. بنابراین بنادر تجاری چین نیز بسیار زیاد است.

همین مسئله باعث گسترش تجارت دریایی در کشور چین شده است. کانتینر های متعدد در بنادر جنوبی چین، روزانه حجم زیادی از صادرات و واردات کالاهای مختلف را جابجا می کنند. اگر شما نیز قصد دارید با کشور چین رابطه تجاری داشته باشید باید با بنادر تجاری چین به خوبی آشنا شوید در این مطلب با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند همراه شوید. می خواهیم اطلاعات مفیدی درباره مهمترین و بزرگترین بنادر تجاری چین از جمله بنادر جنوبی چین را در اختیار شما قرار دهیم.

بنادر چین

مهمترین بنادر تجاری چین

چین یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است که بیشترین حجم فعالیت‌های تجاری اعم از صادرات و واردات در این قطب اقتصادی و از طریق حمل دریایی از چین و به چین انجام می‌شود. بنابرین تعدد بنادر تجاری در چین یک امر کاملا بدیهی و ضروری می‌باشد.  در ادامه به معرفی مهمترین بنادر چین و بررسی موقعیت جغرافیایی و اهمیت تجاری و اقتصادی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

بندر شانگهای؛ بزرگترین بندر چین

بندر شانگهای جز بزرگترین بنادر تجاری چین و پر ازدحام ترین بنادر آبی جهان به شمار می رود. این بندر در محلی که رودخانه های یانگ تسه، هوانگپو و کیانتانگ به هم متصل می شوند احداث شده است. بندر شانگهای بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این بندر بزرگ از سمت شرق با دریای چین شرقی و از سمت جنوب با خلیج هانگژو مجاور است.

بندر شانگهای به دلیل موقعیت استراتژیک و ترافیک بالای حمل و نقل تاکنون افتخارات بین المللی زیادی کسب کرده است. یکی از برجسته‌ترین افتخارات این بندر عنوان بهترین «بندر متصل» آنکتاد می باشد.

بندر شنزن؛ از بنادر چین با کاربری صنعتی و گردشگری

یکی دیگر از بزرگترین بنادر جمهوری خلق چین بندر شنزن می باشد. این بندر بالغ بر ۱۳۰ مسیر بین المللی را تحت پوشش دارد. سالانه حدود ۱۰ هزار کشتی در این بندر تخلیه و بارگیری می شود. بندر شنزن علاوه بر کاربری صنعتی و تجاری موقعیت گردشگری بسیار خوبی نیز دارد و از این لحاظ سودآوری قابل توجهی برای اقتصاد کشور چین به همراه دارد.

بندر شنزن دارای بیش از ۲۵۰ کیلومتر خط ساحلی است. سرویس دهی ۵۰ خط حمل و نقل بین المللی در این بندر انجام می شود. این بندر بخش مهمی از کریدور غربی هنگ کنگ است. به همین دلیل برای حمل و نقل جاده‌ای در مرزهای استان های این مناطق نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بندر نینبگو ژوشان؛ بیشترین ظرفیت بارکشی در بنادر چین

بندر نینبگو ژوشان پرترافیک ترین بندر در زمینه بارکشی محسوب می‌شود. به طوری که سالانه بیش از یک میلیارد تن بار در این بندر تخلیه یا بارگیری می گردد. این بندر شامل دو بندر نینبگو و ژوشان است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی بندر نینبگو ژوشان در ساحل شرقی شانگهای و در خلیج هانگزو واقع شده است.

این بندر همچنین یکی از وسیع ترین میادین سنگ معدن است که سالانه میلیون ها تن سنگ معدن از آن استخراج و مورد بهره برداری قرار می گیرد. از امکانات دیگر این بندر می توان به وجود یک ترمینال اختصاصی با هدف پردازش نفت خام اشاره کرد. بندر نینبگو ژوشان با ۹۰ کشور و ۵۶۰ بندر دیگر متصل می باشد.

بزرگترین بندر چین

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل و نقل دریایی از جمله کراس استاف، ترانشیپ کالا، حمل ترکیبی و حمل کانتینری است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل دریایی با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بندر گوانگجو؛ بزرگترین بندر جنوبی چین

بندر گوانجو تحت مدیریت شرکت گروه بندر گوانگجو اداره می‌شود. این بندر بزرگترین بندر جنوبی در جمهوری خلق چین است. بیش از ۸۰ کشور مختلف و ۳۰۰ بندر به صورت روزانه در حال انجام مبادلات تجاری گسترده با این بندر هستند. به همین دلیل گوانگجو پرترافیک ترین بندر اصلی چین و جز بنادر دریای مهم در دلتای رود مروارید به شمار می رود.

از مزیت ها و ویژگی های بارز بندر جنوبی گوانگجو می توان به ارتباط موثر آن با خطوط آبی، هوایی، ریلی و جاده ای در چین اشاره کرد. کالاهایی که در بندر گوانگجو مبادله می شوند معمولاً شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، کالاهای صنعتی، انواع ماشین آلات، سنگ آهن، قطعات خودرو، مواد معدنی، روغن، کودف سنگ آهن و غیر است.

بندر هنگ کنگ؛ منطقه ای استراتژیک در بنادر جنوبی چین

یکی دیگر از بنادر شلوغ در آب های عمیق چین بندر هنگ کنگ است که در جنوب چین قرار دارد. این بندر جنوبی به دلیل موقعیت استراتژیک و مهمی که دارد قطب تجاری و مالی چین به شمار می رود. از امکانات و تجهیزات بندر هنگ کنگ می توان به وجود ۹ ترمینال و ارائه دهنده ۱۸ اسکله برای شناورهای ورودی به این بندر اشاره کرد. منطقه مستقل هنگ کنگ به صورت سالانه پذیرای حدود نیم میلیون کشتی و بیش از ۲۵۰ میلیون تن بار و همچنین بالغ بر ۲۵ میلیون مسافر می باشد.

بندر چینگدائو؛ پرترافیک ترین بندر چین

منطقه چینگدائو در دریای زرد واقع شده است. این بندر از لحاظ میزان تردد و ترافیک در رتبه هشتم جهان و در لیست بزرگترین بنادر چین قرار دارد. در واقع بندر چینگدائو اصلی ترین بندر دریای شرقی چین به شمار می رود. مهم ترین کارکرد این بندر خدمات و سرویس دهی به کشتی های زیادی در شرق چین می باشد.

بندر چینگدائو به بیشتر کشورهایی در منطقه اقیانوس آرام از جمله کرة جنوبی، ژاپن، آمریکا و روسیه راه دارد. این بندر به 4 منطقه مختلف تقسیم شده است. هر کدام از این بنادر تجاری چین به صورت خودمختار عمل می کنند. فعالیت اصلی بندر چینگدائو بیشتر در زمینه کانتینر، محموله و سنگ آهن می باشد.

بنادر مهم چین

حمل کانتینری یکی از رایج‌ترین روش های حمل دریایی به چین است که حجم قابل توجهی از محموله‌های تجاری توسط کانتینرها جابه‌جا می‌شوند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هزینه حمل کانتینر به بنادر تجاری چین از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما در تماس باشید.

بندر تیانجین؛ دارای مسیر اصلی دریایی تا پایتخت چین

بزرگترین بندر در منطقة شمالی جمهوری خلق چین بندر تیانجین است. این بندر در میان بنادر چین بنام تنگگو معروف است. بندر تیانجین دارای مسیر اصلی دریایی به پایتخت چین می باشد.

از ویژگی های مهم این بندر وجود بزرگترین بندر مصنوعی چین است که در این منطقه واقع شده است. طبق تحقیقات و آمار موجود از نظر میزان حمل بار بر اساس میزان تناژ، بندر تیانجین در رتبه چهارم دنیا قرار دارد. این بندر مجهز به بیش از 200 اسکله برای کشتی های باربری در اندازه های مختلف است.

بندر شیامن

یکی ازمهمترین بنادر چین که در امتداد رودخانة هِیلونگ‌جیانگ واقع شده است بندر شیامن می باشد. این بندر ارتباط بسیار خوبی با خطوط هوایی چین دارد و از این لحاظ از موقعیت مناسبی برخوردار است.

بندر شیامن در 12 منطقه مختلف و با 74 اسکله مشترک فعایت می کند. از این اسکله ها، تعداد 9 ترمینال به صورت اختصاصی در زمینه حمل و نقل کانتینر فعال است و بقیه اسکله ها برای جابجایی بار در نظر گرفته شده است.

بندر یینگکو

از کوچکترین بنادر چین می توان به بندر یینگکو اشاره کرد. این بندر با وجود مساحت کم دارای 27 اسکله فعال می باشد. در این اسکله ها روزانه حجم قابل توجهی از مبادلات تجاری در زمینه ذغال سنگ، غلات، فولاد و خودرو انجام می شود.

بنادر چین از جمله پرترافیک‌ترین و پراهمیت‌ترین بنادر جهان هستند. این بنادر از طریق دریا، ارتباط مستقیم با بازارهای بین‌المللی دارند و اهمیت بسیاری در حمل و نقل بین‌المللی دارند. از طرفی، بنادر چین به عنوان پایگاه حمل و نقل از چین به کشورهای دیگر، از جمله ایران، بسیار اهمیت دارند. این بنادر به عنوان نقطه شروع و پایانی برای حمل و نقل بین‌المللی کالاها به کشورهای مختلف استفاده می‌شوند. از این رو، جایگاه بنادر چین در حمل بار از چین به ایران بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر هزینه و کیفیت حمل و نقل دارد.

 

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی به بنادر چین و سایر نقاط تجاری جهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل به بزرگترین بندر چین با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

در ادامخ این مطلب پیشنهاد می‌شود مقاله مهمترین بنادر کانادا را مطالعه نمایید.

 

سخن پایانی

هر بندری که در کشور چین قرار دارد کاربری، ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارا می باشد. بنابراین شما می توانید بر اساس زمینه تخصص و کسب و کار خود و همچنین نوع محموله کالا هایی که قصد ارسال یا وارد کردن آن را دارید از طریق بنادر تجاری چین اقدامات لازم را انجام دهید. در کشور ایران حجم وسیعی از کالاها از طریق مسیرهای دریایی و بنادر جنوبی چین وارد می شود. اگر شما بازرگانید و یا صاحب یک شرکت تجاری معتبر هستید می‌بایست شناخت درستی نسبت به بنادر چین به دست آورید. همچنین شناسایی نزدیکترین بنادر چین به ایران کمک می کند هزینه های حمل و نقل کالاهای شما تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. از طرفی کالا یا محموله خود را در اسرع وقت به مقصد برسانید. برای این منظور با شرکت های حمل و نقل معتبری وارد مذاکره شوید که ضمن ارائه ضمانت نامه های معتبر بهینه‌ترین هزینه را برای حمل و نقل کالا یا محموله های شما از بنادر تجاری چین پیشنهاد می دهند.

Comments

  • مرسی دنیال یه لیست بنادر چین بودم خیلی به کارم اومد

    • سلام و عرض ادب

      ممنون از حسن توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645