عوامل موثر برهزینه باربری بین المللی

Posted by پشتیبان سایت
Category:

برای بررسی عوامل موثر بر محاسبه هزینه باربری بین المللی لازم است که ابتدا تعریف کوتاهی درباره شرکت باربری ارائه دهیم. به شرکتی که با هدف انجام فرایند جابجایی کالا و باربری بین المللی در حوزه‌های فورواردری، کریری و چندوجهی فعالیت می کند شرکت باربری بین المللی می گویند. وظیفه اصلی شرکت باربری ایجاد هماهنگی، تعیین برنامه و زمانبندی مناسب برای حمل کالا از مبدا با استفاده از یکی از روش‌های حمل بار زمینی، هوایی، دریایی و یا ترکیبی از این روش‌ها به مقصد، با پذیرش مسئولیت بار بر اساس بارنامه می باشد.

در ادامه با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و کانتینری همراه باشید.

هزینه باربری بین المللی

باربری بین المللی چیست؟

باربری بین المللی به انتقال کالاهای مختلف از کشور مبدا به کشور مقصد تحت شرایط، قوانین و ضوابط خاص در کشور مقصد اطلاق می گردد. فرایند انتقال و باربری بین المللی با استفاده از یک واسطه مانند شرکت های باربری بین المللی یا اتوبارها انجام می شود. از مهمترین وظایف شرکت حمل و نقل بین المللی میتوان به حمل فورواردری، حمل کریری و حمل و نقل ترکیبی اشاره کرد.

روش های حمل و نقل کالا در تجارت بین الملل از جمله عوامل اصلی در محاسبه هزینه باربری بین المللی است که از اهمیت بسیاری یرخوردار است.

چه عواملی بر هزینه باربری بین المللی تاثیرگذار است؟

عوامل مختلفی در تعیین نرخ باربری بین المللی تاثیر گذار است قبل از هر چیز باید بدانیم که کالا قرار است از چه مسیری به کشور مقصد منتقل شود. در واقع این موقعیت مقصد و شرایط جغرافیایی آن منطقه است که مشخص کننده روش ارسال و جابجایی بار را تعیین می کند.
عوامل مختلفی بر نرخ هزینه باربری بین المللی تاثیرگذار است. در حال حاضر شیوه انتقال بار به عنوان مهمترین عامل در محاسبه هزینه باربری بین المللی شناخته می شود. چراکه مسافت طی شده از مبدا تا مقصد بر روی نرخ باربری بین المللی بیشترین اثر را دارد. انواع روش های حمل و نقل برای محاسبه قیمت باربری بین المللی عبارتند از:

حمل و نقل دریایی

به جابجایی کالاهای مختلف از طریق وسایل نقلیه ای چون کشتی، شناورها، قایق ها و… از مسیر دریاها و اقیانوس ها باربری دریایی می گویند. حمل و نقل دریایی مقرون به صرفه ترین روش حمل کالا در حجم های زیاد است.

این روش به دلیل کاهش هزینه حمل دریایی و قیمت انتقال کالاها نسبت به سایر روش های حمل و نقل مزیت بیشتر و جایگاه مهمی در کشورهای مختلف دارد.

 

محاسبه هزینه باربری بین المللی

حمل و نقل زمینی

از قدیمی ترین روش های جابجایی کالا میان کشورها حمل زمینی است که از طریق جاده با استفاده از وسایل نقلیه ای چون کامیون های بزرگ صورت می گیرد. از جمله خودروهای حمل بار سنگین و بین شهری می توان به کامیون تک، ترانزیت جفت و غیره اشاره کرد. نرخ هزینه باربری بین المللی با استفاده از شیوه حمل و نقل زمینی بسیار مقرون به صرفه است.

خیلی از کالاها را می توان با استفاده از حمل و نقل زمینی ارسال کرد که هم از نظر سرعت در زمان مناسبی به مقصد می رسد و هم از نظر قیمت هزینه های هنگفتی را به صاحبین بار تحمیل نمی کند.

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی نیز در دنیای صنعتی امروز گسترش زیادی پیدا کرده است. به طوری که هواپیماهای باربری با افزایش ضریب امنیت و داشتن سرعت بالا به یکی از شیوه های جابجایی کالا در کشورهای مختلف تبدیل شده است. انواع محصولات کشاورزی یا مواد غذایی و سایر اقلامی که ماندگاری کوتاه مدتی دارند بهترین گزینه برای ارسال به شیوه حمل هوایی می باشند.

فارغ از مزایای این روش که سرعت مهمترین شاخصه آن است هزینه باربری بین المللی گران برای ارسال کالاهای مختلف از معایب حمل و نقل هوایی به شمار می رود. به طوری که می‌توان گفت روش هوایی گران ترین روش حمل و نقل بین المللی می باشد. ضمن اینکه این روش برای حمل برخی محموله ها از لحاظ وزن و نوع بار نیز محدودیت‌هایی دارد.

حمل و نقل ریلی

استفاده از قطارهای باربری یکی از روش های حمل ونقل کالا محسوب می شود. این وسایل نقلیه از ایمنی و اطمینان بالایی برای جابجایی کالاهای مختلف برخوردار هستند. هر چند که در صورت بروز حادثه ممکن است بخش زیادی یا همه کالا متحمل خسارت شود اما در حال حاضر این روش از لحاظ قیمت و محاسبه هزینه باربری بین المللی بسیار به صرفه است.

از دیگر مزایای حمل و نقل ریلی می توان به تاثیر مثبت آن در حفظ محیط زیست نسبت به سایر وسایل حمل و نقل مانند کامیون و هواپیما اشاره کرد. با این حال محاسبه هزینه باربری بین المللی در خطوط حمل و نقل ریلی گرانتر از حمل و نقل جاده ای می باشد.

 باربری بین المللی

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و  حمل کانتینری است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و برآورد هزینه حمل و نقل بین المللی محموله خود از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

سایر عوامل موثر بر هزینه باربری بین المللی

محاسبه هزینه باربری بین المللی نسبت به سایر خدمات باربری از جمله باربری درون شهری و باربری بین شهری به دلیل بعد مسافت بیشتر است. از عوامل موثر دیگر در قیمت باربری بین المللی می توان به نوع و مشخصات بار اشاره کرد.

به عنوان مثال کالایی که قرار است از ایران به ترکیه صادر شود نرخ کاملاً متفاوتی با کالای ارسالی از ایران به یکی از کشورهای اروپایی دارد. نرخ ارز و تورم نیز نقش مهمی در محاسبه هزینه باربری بین المللی دارد. هر چه قیمت دلار یا یور افزایش پیدا کند طبیعی است که هزینه حمل بار به کشورهای خارج نیز افزایش می یابد.

محاسبه هزینه حمل بار بین المللی

برای محاسبه هزینه حمل بار بین المللی، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. این عوامل شامل مسافت، وزن، حجم، نوع بار، نوع حمل و نقل، مسیر حمل و نقل، تعرفه‌های حمل و نقل، بیمه و مالیات می‌شوند.

معمولاً شرکتهای حمل و نقل برای محاسبه هزینه باربری بین المللی سیاست ها و برنامه های مشخصی دارند. به همین دلیل محاسبه نرخ باربری بین المللی کاملاً متغیر است و به خدمات و سیاست‌های هر شرکت بستگی دارد. از طرفی هر محموله یا کالا دارای حجم و وزن متفاوتی است.

بنابراین کارشناسان شرکت حمل و نقل بر اساس حجم و وزن بار نرخ باربری یک کالای خاص را محاسبه می کنند. اگر قصد انتقال کالای خاصی را دارید برای محاسبه هزینه باربری بین المللی بهتر است با کارشناسان شرکت های حمل و نقل در ارتباط باشید تا برآورد درستی نسبت به هزینه های ارسال بار به دست بیاورید.

کارشناسان شرکت های حمل و نقل در حوزه باربری بین المللی اطلاعات کامل و جامعی دارند و می‌توانند به صورت دقیق با محاسبه باربری بین المللی نرخ ارسال کالا را به شما اعلام کنند.

نقش بیمه در هزینه باربری بین المللی

بیمه عاملی است که خیال بازرگانان و صاحبین کالا را از ایجاد خسارت به بار در فرآیند حمل و نقل مطمئن می کند. بنابراین بهتر است کل بار قبل از ارسال توسط شرکت های باربری بیمه شود تا در صورت بروز هرگونه خسارت بتوان زیان وارد شده را جبران کرد.

معمولاً قیمت بیمه بر اساس ارزش مالی بار تعیین می شود. بهترین بیمه باید بتواند تعهدات کاملی نسبت به ارسال بار داشته باشد و ارزش پولی محموله را حفظ کند.

حق بیمه نیز مبلغی است که صاحبین کالا باید به شرکت بیمه پرداخت کنند و مقدار آن توسط کارشناسان شرکت های حمل و نقل مشخص می شود. بنابراین می توان گفت بیمه حمل بار نیز بر محاسبه هزینه باربری بین المللی تاثیر گذار است.

 

What is International Shipping

International shipping is importing and exporting goods between different countries via ocean, air, or road. International shipping is a complex process of moving freight across borders, accompanied by many rules and regulations. To successfully import or export freight, businesses must know and follow specific policies of international shipping and collect paperwork so your freight passes customs clearance

International transportation is more complicated than domestic shipments since every country has specific regulations and laws. Some countries have stricter policies than others and completely forbid importing certain products. For example, Canada has a list of prohibited items to import and imposes tariffs on specific goods. That’s why it is essential to learn the regulations or use professional freight forwarding services

باربری بین المللی واردات و صادرات کالا بین کشورهای مختلف از طریق اقیانوس، هوا یا جاده است. حمل و نقل بین المللی یک فرآیند پیچیده برای جابجایی کالا در سراسر مرزها است که با قوانین و مقررات بسیاری همراه است. برای واردات یا صادرات موفقیت‌آمیز بار، شرکت‌ها باید سیاست‌های خاص حمل‌ونقل بین‌المللی را بدانند و از آنها پیروی کنند و مدارک را جمع‌آوری کنند تا کالای شما از گمرک عبور کند.

حمل و نقل بین المللی پیچیده تر از حمل و نقل داخلی است زیرا هر کشوری دارای مقررات و قوانین خاصی است. برخی از کشورها سیاست های سخت گیرانه تری نسبت به سایرین دارند و واردات برخی محصولات را به طور کامل ممنوع می کنند. به عنوان مثال، کانادا فهرستی از اقلام ممنوعه برای واردات دارد و برای کالاهای خاصی تعرفه وضع می کند. به همین دلیل یادگیری قوانین یا استفاده از خدمات حمل و نقل حرفه ای ضروری است.

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده خدمات حمل ونقل دریایی بین المللی در قالب حمل دریایی بار فله، حمل بار با کانتینر ، ترانشیپمنت کالا می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه و نرخ حمل بار دریایی با شماره‌ 09128431894 تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

باربری بین المللی فعالیتی است که در آن کالاها و بارهای مختلف از یک کشور به کشور دیگر حمل می‌شوند. این فعالیت شامل استفاده از انواع حمل و نقل مانند حمل و نقل دریایی، هوایی، زمینی و راه آهن می‌شود. باربری بین المللی با توجه به نوع بار، مسافت، حجم و وزن بار، نوع حمل و نقل و شرایط قراردادی، هزینه‌های مختلفی را برای حمل و نقل بار در سراسر جهان تعیین می‌کند. شرکت‌های باربری بین المللی با توجه به تجربه و دانش خود، به مشتریان خود خدمات حمل و نقل بار با کیفیت و هزینه مناسب ارائه می‌دهند.

محاسبه هزینه باربری بین المللی بر اساس مشخصه های مهم در جابجایی کالا میان کشورهای مختلف از طریق دریا، زمین و هوا می باشد. هر کدام از این روش ها به صورت مستقیم بر محاسبه هزینه باربری بین المللی تاثیر گذار است. اگر در فرآیند ارسال بار زمان اولویتی نداشته باشد به صرفه ترین روش، شیوه حمل زمینی و دریایی می باشد. زیرا در این دو روش قیمت حمل کالا پایین است و به دلیل کاهش قیمت تمام شده نرخ هزینه باربری بین المللی روشی کاملا به صرفه به شمار می رود. اما در صورتی که سرعت در ارسال کالا حرف اول را بزند باید از روش باربری هوایی کمک گرفت که به طبع بر افزایش محاسبه هزینه باربری نیز تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645