معرفی کشتی پاناماکس

Posted by پشتیبان سایت
Category:

کشتی یکی از وسیله‌ های مهم در صنعت تجارت دریایی است که کمک می‌کند کالا ها با سهولت بیشتری جابه جا شوند. کشتی‌ ها انواع مختلفی دارند و ویژگی هر کدام با دیگری متفاوت است. برخی کشتی ها برای تردد در مسیرهای آبی مشخصیطراحی شده اند. یک آبراه تجاری مهم در جهان کانال پاناما است که عبور از آن به واسطه کشتی‌های بزرگ امکان پذیر است. این کشتی ‌ها که به آن‌ها پاناماکس گفته می‌شود، ابعاد بسیار عظیمی دارند و در دو دسته باری و تاکر قرار می‌گیرند.

این مقاله را به موضوع معرفی کشتی پاناماکس اختصاص داده‌ایم. اگرعلاقه‌مند هستید که بیشتر در این زمینه بدانید با شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند تا انتها این مطلب همراه باشید.

ویژگی‌های کشتی پاناماکس چیست ؟

از نظر ابعاد، این کشتی‌‌ ها بسیار بزرگ هستند و طول و عرض برخی از آن‌ها به 275 متر و 32 متر می‌رسد. از آن جایی که اندازه این کشتی‌ها بسیار بیشتر از کشتی های معمولی است بنابراین انتخاب مناسبی برای حمل بعضی مواد مثل زغال سنگ و غلات است.

با وجودی که اغلب کشتی‌های پاناماکس ابعاد بزرگی دارند اما بعضی از مدل‌ها هم با ظرفیت کم ساخته می شوند که قاعدتا با استفاده از این مدل نمیتوان حجم بالایی از کالا ها را ارسال یا جابجا کرد.

مزایای کشتی پاناماکس

اصولا هدف از تولید کشتی‌های پاناماکس انجام خدمات باربری مربوط به محصولات مختلف از طریق حمل و نقل دریایی است. با این حال انتقال محموله هایی که حاوی بار یا مواد فله ای هستند با استفاده از این کشتی‌ها رایج تر است. به عنوان مثال حمل مواد فلزی، کود شیمیایی، محصولات جنگلی و موارد دیگر را می‌توان به واسطه این کشتی‌ ها انجام داد.

در حال حاضر کشتی‌های Neopanamax جزو جدیدترین مدل‌های کشتی پاناماکس هستند که طول آن‌ها برابر با 366 متر و عرض آن ها نیز 49 متر می‌باشد. این مدل بالاترین ظرفیت را به خود اختصاص داده است.

شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل دریایی و کانتینری است جهت استعلام هزینه حمل بار با کشتی از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مزایای مهم کشتی پاناماکس

کشتی‌ های فله‌ای در اندازه ‌های متنوعی ساخته و دنیای تجارت دریایی عرضه می شود. اولین بار شرکت ‌های حمل و نقل اقدام به ساخت و تولید این کشتی‌ ها کردند.

بعد از گذشت چند سال، صنایع اقتصادی هم به طراحی و تولید این وسیله تجاری مهم ورود پیدا کردند. در نهایت، کشتی‌های فله‌ای هم اکنون جزو مهم ترین کشتی هایی هستند که در صنعت حمل و نقل کالا ها مورد استفاده قرار می گیرند.

از ویژگی‌های مثبت این کشتی ها می‌توان به دوام، استحکام، ظرفیت بالا، ایمنی قابل قبول و موارد دیگر اشاره کرد. این ویژگی ها باعث شده است که بازرگانان، تجار و کسانی که در حوزه واردات و صادرات فعالیت می‌کنندتوجه ویژه‌ای به آن‌ داشته باشند.

شایان ذکر است که در حال حاضر21درصد سفر های دریایی به واسطه حمل و نقل فله‌ای با این کشتی ها انجام می‌شود. بیشترین سهم تولید کشتی پاناماکس را کشور کره جنوبی به خود اختصاص داده است.

کشور هایی مثل یونان، ژاپن، چین و دیگر کشور های آسیایی هم اقدام به تولید کشتی های فله‌ای و کشتی پاناماکس می‌کنند به طوریکه بیشترین سهم تولید در میان چند قاره مربوط به قاره آسیا است.

در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با کشتی‌های باربری مختلف توصیه می‌شود مقاله انواع کشتی باربری را مطالعه نمایید.

کشتی پاناماکس چیست

بارگیری محصولات در کشتی پاناماکس چگونه است ؟

وقتی کالا یا محصولی به واسطه کشتی پاناماکس جا به جا می‌شود، خدمه طبق قوانین بین المللی عمل کر ده و وظیفه مدیریت، نگهداری و بارگیری کشتی را بر عهده می‌گیرند. عملیات بارگیری در چند روز متوالی انجام شده و نمی‌توان تمام امور را در یک روز انجام داد.
کشتی پاناماکس به دو صورت دنده‌ای و بدون دنده طراحی و ساخته می شود. آن دسته از کشتی های فاقد دنده، وابسته به ابزار و تجهیزات اتوماتیک هستند اما نوع دنده‌ای به جای هر نوع تجهیزاتی، دارای جرثقیل بر روی کشتی می‌باشد.

وجود این جرثقیل ها کمک می‌کند بارگیری با سهولت بیشتری انجام شود. در نتیجه هم بار زدن محصولات به راحتی انجام می‌شود و هم این که امکان تخلیه آن در هر جایی وجود دارد.

روند صعودی بازار کشتی‌های پاناماکس

تقاضا برای خرید کشتی پاناماکس در سطح جهان هرروز بیشتر از روز قبل است و روند فروش آن‌ها به صورت صعودی است. یکی از علت‌هایی که باعث رشد چشمگیر تقاضا در این زمینه شد، مسیر ارتباطی درون شرق دور است که جزو مسیر‌های تجاری بسیار بزرگ محسوب می‌شود. در نتیجه تعداد کشتی‌های بیکار به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند ارائه دهنده انواع خدمات حمل کانتینری از جمله کراس استاف، ترانشیپ کالا، حمل ترکیبی و حمل کانتینری است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه حمل دریایی با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

قبل از این که کشتی های پاناماکس وارد حوزه حمل و نقل دریایی شوند، شرکت ها با استفاده از کشتی های مسافربری به نقل و انتقال کالا های خود می پرداختند. تولید کشتی پاناماکس که جزو کشتی های فله ای یا فله بر است، بعد از ورود کشتی های بخار به دنیای حمل و نقل دریایی، آغاز شد. این مطلب را به موضوع کشتی پاناماکس، ابعاد این کشتی و ویژگی‌های دیگر اختصاص دادیم. امیدواریم که برای شما سودمند بوده و اطلاعات کافی در اختیارتان قرار داده باشد. از شما ممنونیم که تا پایان همراه ما بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button09379114645